همزمان با ولادت امام هادی(علیه السلام) و دهه امامت و ولایت جشن اختتامیه کارگاه های مرکز آموزش فرهنگی (تابستان 95) برگزار شد.
همزمان با ولادت امام هادی(علیه السلام) و دهه امامت و ولایت جشن اختتامیه کارگاه های مرکز آموزش فرهنگی (تابستان 95) برگزار شد.
همزمان با ولادت امام هادی(علیه السلام) و دهه امامت و ولایت جشن اختتامیه کارگاه های مرکز آموزش فرهنگی (تابستان 95) با حضور دکتر حسن ملکی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر نعمت اللهی معاون آموزشی دانشگاه، دانشجویان و مهمانانی از سایر دانشگاه ها در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار گردید.
ابتدای مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن شروع و در ادامه سرود ملی و سرود دانشگاه با اجرای گروه هنری دستان گویا به اجرا درآمد. مجری برنامه علی ضیاء شروع برنامه را با مدح و ثنای امیرالمومنین به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر شروع و از دکتر ملکی برای ایراد سخنرانی دعوت نمود.
در این مراسم دکتر ملکی بیان داشتند:
بنده از تمام همکارانم برای برگزاری این جشن و به ثمر نشتن فعالیتهایشان در تابستان برای آموزش بیش از 2000 نفر صمیمانه تشکر می نمایم و امیدوارم در سالی که پیش رو داریم بتوانیم مرکز آموزش را با مدیریت بهتری پیش ببریم. در اینجا جا دارد چند مطلب را خاطرنشان سازم؛
مطلب اول: در خصوص اهمیت آموزش و یادگیری
در اهمیت این موضوع همین بس است که انسانیت و فطرت انسان با تربیت و یادگیری و آموزش از قوه به فعلیت می رسد و همه نهادهای بین المللی بر این معنا تاکید دارند. امروز قدرت واقعی میزان دانایی یک ملت است و در روایات داریم که «العلم سلطان» یعنی هرکس دارای علم باشد قوی و قدرتمند است. و از مصادیق بارز آن جمهوری اسلامی است.
مطلب دوم: در دنیای کنونی ما نیاز به آرامش داریم و زندگی روزمره با دانایی آرامش پیدا می کند و هر سازمانی دانایی بالاتریداشته باشد آن سازمان منطقی تر اداره می شود. و این دانایی است که انسان را رشد می دهد و برای رسیدن به این امر چه در کلاس های رسمی دانشگاه و چه در کارگاه های آموزشی باید انجام شود. بنده زمانی که مرکز آموزش را تحویل گرفتم در آن همه نوع آموزش انجام می شد و با برنامه ریزی برای آن سه مدار را رسم نمودیم و این جشن اختتامیه برای آموزش های پیرامون آن سه محور است.
محور اول مهارت های زندگی: در این محور شرایط برای دانشجویان طوری فراهم می شود که این مهارت ها را یاد بگیرند. زندگی امروز مسأله مدار است و باید آموزش مدار نیز باشد.
محور دوم آموزش های هنری: مبنای این کار این است که تعدادی از دانشجویان استعدادهایی دارند و افرادی که در این زمینه علاقه مند هستند شرکت می کنند و مخاطبان خاص خود را دارد.
محور سوم تربیت معنوی و اخلاقی است؛ بنده در اینجا جا دارد اعتراف کنم که در این بعد زیاد موفق نبوده ایم و رضایت ندارم و باید آن را بیشتر تقویت نماییم.
مطلب سوم: این است که مرکز آموزش چه باید بکند. بنده اعتقاد دارم که مرکز آموزش بصیرت و هوشیاری خود را نسبت به واقعیت ها افزایش دهد و باید با مرکز پژوهش ارتباط و تعامل برقرار کند تا وضع مطلوب ترسیم شود تا در توصیف وضع موجود عقب نمانیم و لازمه آن برنامه ریزی درست است. از طرف دیگر باید خود را با برنامه های کلان دانشگاه تطبیق دهیم و کی از این برنامه ها علامه پلاس است و بعد از برنامه ریزی به دنبال موضوعات آموزشی و محتوای آموزشی برویم.
وی ادامه داد؛ مهارت نقادی و سواد رسانه ای و نقد محتوای رسانه ها باید در رأس آموزش های مرکز آموزش قرار بگیرد.
محمور آخری که باید در اینجا یادآور باشم؛ در بحث روش ها است. اینکه در کلاس های مرکز آموزش روش سخنرانی است یا کارگاهی و یا ....؟! بنده در این خصوص پیشنهاد تشکیل اتاق فکر در مرکز آموزش را می دهم و این برای طراحی نوین آموزشی در معاونت فرهنگی و آموزشی لازم است.
از دیگر برنامه های مهم این جشن سخنرانی دکتر جامه بزرگ مدیر نظارت ارزیابی و برنامه ریزی راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، سخنرانی برخی از اساتید مرکز آموزش، اجرای گروه دستان گویا، مسابقه و اهداء جوایز به اساتید برتر مرکز آموزش و ... بود.
نظر شما :