چالش مدیریت بورس و اقتصاد ایران در سال 1399 با حضور دکتر سید احسان خاندوزی بررسی شد

تعداد بازدید:۶۳۶
دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوهای آزاد علامه با حضور دکتر سید احسان خاندوزی (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و نماینده تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی) و دبیر گفتگو دکتر مهدی مهدوی زاهد (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی) با موضوع چالش مدیریت بورس و اقتصاد ایران در سال 1399 سه شنبه 6 خرداد 1399ساعت 21:30 به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
چالش مدیریت بورس و اقتصاد ایران در سال 1399 با حضور دکتر سید احسان خاندوزی بررسی شد
دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوهای آزاد علامه با حضور دکتر سید احسان خاندوزی (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و نماینده تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی) و دبیر گفتگو دکتر مهدی مهدوی زاهد (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی) با موضوع چالش مدیریت بورس و اقتصاد ایران در سال 1399 سه شنبه 6 خرداد 1399ساعت 21:30 به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
 
در ابتدای نشست دکتر خاندوزی به شرح مختصری از خود پرداخت؛ ایشان گفت بنده متولد سال 1359 و دانش آموخته دانشگاه امام صادق علیه السلام و در سال 1393 بعد از انجام مصاحبه و بصورت رسمی در دانشگاه علامه طباطبائی مشغول به کار شدم و در یک فرایند رقابتی در جمع 40 نفر از اساتید دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی بعد از ارزیابی ها به عنوان هیات علمی پذیرفته شدم و این یکی از بهترین مسیرهایی بود که طی کردم.
 
دکتر خاندوزی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه شما در آخرین پیامتان 7 منشور برای مجلس ذکر کردید که یکی از مهمترین آنها بحث شفافیت است و در این مورد توضیح بدهید که آیا شما در یک رقابت به مجلس راه یافتید یا خیر؟ گفت: در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بسته به این دارد که منظور شما از رقابت چه باشد. از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ‌گاه در انتخابات شاهد نظام تک حزبی نبوده ایم و اگر منظور این باشد که رقابت پرشور و مشارکت بالای مردم را نداشته ایم باید بگویم که بله رقابت زیادی صورت نگرفت.
 
ایشان در پاسخ به سوال دیگر که در خصوص شفاف آرا سوال شد پاسخ دادند: بنده به دنبال یک سازمان مردم نهاد هستم و یک دیدبان شفاف نهاد به مثابه یک ابزار موثر برای بازگشت اعتماد مردم هستم و الان نیز به دنبال پیش نویس آن برای طرح در مجلس هستیم.
 
دکتر خاندوزی در پاسخ به سوال دیگر در مورد اینکه برای ریاست مجلس دوره یازدهم به چه کسی به عنوان رئیس مجلس رای می دهید پاسخ دادند: در بین چندنفری که هستند و شناخت دارم با توجه به دیدگاه هایی که دارم و تا حدودی مبتنی بر اقتصاد است با تمایزات ویژه به دکتر قالیباف رای خواهم داد و در خصوص نواب ریاست مجلس هنوز در حال بررسی هستیم تا ترکیب شایسته و هماهنگ با رئیس مجلس را پیدا کنیم و بنده نیز ان شاالله در کمیسیون اقتصادی در خدمت هستم.
 
آیا شاهد ریزش بورس در آینده خواهیم بود یا خیر؟
بورس در حوزه های صنعت و خدمات و ارز و... در بازار سرمایه حضور دارد. در واقع بورس نسبتی هم با بازار ارز و اوراق دارد، همچنین با مستغلات و املاک نیز در ارتباط است. تحلیل در مورد بورس در واقع با این شرایط جامع باید صورت گیرد. با توجه به تحولات پایان سال98 و اوایل 99 و همچنین نسبت P/E به نظر باید بازده شرکتهای بورسی در کوتاه مدت شاهد رشد و افزایش باشیم اما در مورد بازده و بهره وری و تولید در آینده برای رشد به نظر بنده با این شرایط مقداری دور از انتظار است. تمام اتفاقات با توجه به کنش سیاسی رقم می‌خورد و کلیدی ترین آن تصمیمات سیاسی است. اگر حباب در بورس شکل بگیرد باید مواظب باشیم که نقدینگی نباید به سمت بازار ارز کشیده شود. در تمام دنیا شورای ثبات مالی وجود دارد که سعی میکند تمام بازارهای مالی را باهم ببیند و آن را کنترل و توازن را برقرار کند. در حالی که در کشور ما وجود ندارد. بنده در مجلس پیشنهاد. شورای ثبات مالی را خواهم داد و الآن زمان آن است.
 
سوال دیگری که از ایشان شد در خصوص آزادسازی 30 درصد از سهام عدالت بود؟
دکتر خاندوزی در پاسخ به این سوال بیان داشت که بنده برای کوتاه مدت پیشنهاد فروش آن را نمیکنم اما در بلند ندت باید بازار و بورس را رصد کرد و تصمیم گرفت. در خاتمه ایشان گفتند که سعی دارم از همه ظرفیتهای نخبگانی دانشگاه در مجلس استفاده کنم و در آینده در مورد آن صحبت خواهم کرد.
 
 
 

پخش در صفحه نیمکت::id:https://www.instagram.com/atu_nimkat/
نشانی دبیرخانه دائمی گفتگوهای آزاد علامه و کسب اطلاعات بیشتر: تهران دهکده المپیک، میدان ورزش، پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه: کد پستی: ۱۴۸۹۶۸۴۵۱ تلفن: ۴۸۳۹۳۵۰۶ همراه ۰۹۰۲۴۴۷۶۸۲۰ (واتس اپ)
#فرهنگی_علامه
#گفتگوهای_آزاد_علامه
#فضایی_برای_پرسشگری
 
 

نظر شما :