آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در جشنواره فیلم مستند دانشجویی روایت همدلی

تعداد بازدید:۶۳۶
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره از برگزاری جشنواره دانشجویی و دانش آموزی فیلم مستند روایت همدلی با موضوع کمک مومنانه در دوران شیوع ویروس کرونا در آبان ماه ۹۹ خبر داد.
آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در جشنواره فیلم مستند دانشجویی روایت همدلی
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره از برگزاری جشنواره دانشجویی و دانش آموزی فیلم مستند روایت همدلی با موضوع کمک مومنانه در دوران شیوع ویروس کرونا در آبان ماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به نقل از ایرنا، مهرداد هوشیار روز دوشنبه در نشست خبری جشنواره دانشجویی مستند روایت همدلی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه با توجه به همه گیری ویروس کرونا و سخنان رهبری در حمایت از قشر ضعیف جامعه در نظر دارد کمک هایی را که در زمینه اقتصادی و معیشتی  انجام شده، مستندسازی کند.

وی ادامه داد: جشنواره در قالب آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است و دانشجویان، طلاب و دانش آموزان می توانند آثار خود را ارسال کنند. همچنین این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه افق، جشنواره مردمی عمار و موسسه روایت فتح برگزار می شود.

هوشیار در ادامه عنوان کرد: بخش های فیلم های مستند جشنواره روایت همدلی گزارش خبری، فیلم های مستند حرفه ای، فیلم های مستند غیرحرفه ای و در بخش ویژه: طرح های مستند است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره تصریح کرد: زمان مستند کوتاه ۲۰ دقیقه و بلند ۴۰ دقیقه است همچنین علاقه مندان می توانند در بخش غیر حرفه ای با امکانات خانگی و تلفن همراه مستند سازی کنند. در بخش گزارش خبری ۵ طرح برتر با حمایت حامیان جشنواره تولید می شود.

وی با بیان اینکه هدف از جشنواره نمایش حضور مردم ایران در روزهای شیوع ویروس کرونا است، اظهار داشت: موضوعات جشنواره تلاش های مردمی و اقشار گوناگون جامعه، حرکت های جهادی در یاری رساندن به وضع معیشتی مردم آسیب دیده از بحران های اقتصادی، همگرایی خانه و خانواده در دوران کرونا، جهاد علمی و تلاش های متخصصان در جهت دستیابی به راه های نوین مبارزه، فعالیت ارگان های مختلف کشوری و همدلی و تلاش های کادر درمانی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره اظهار داشت: زمان ثبت نام از یکم شهریور ماه آغاز شده و مهلت ارسال آثار در بخش طرح های مستند تا ۲۵ شهریور ماه ادامه دارد. مهلت ارسال آثار در بخش تولیدات مستند ۱۰ مهرماه است و افتتاحیه جشنواره ۱۴ و ۱۵ آبان و اختتامیه ۱۶ آبان ماه است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.hamdeli.soore.ac.ir  مراجعه کنند.

رسالت هنرمندان جریان سازی است

وی همچنین با اشاره به شیوع کرونا و رسالت هنر و هنرمندان در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: فضای هنر و جایگاه و رسالت هنرمند در تمام فرهنگ ها تاثیر گذار و جریان ساز است. در برهه های متعددی در جامعه ایران حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی فعال بوده اند و تاثیر خود را گذاشته اند.

هوشیار ادامه داد: همچنین نیاز است هنرمندان پیرامون این دغدغه ها بی تفاوت نباشند و الگو سازی کنند و رفتارهای جامعه را برای رفع معضل دخالت دهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره اظهار داشت: نیاز است در معضلات جامعه به خصوص بیماری کرونا سلبریتی ها حضور فعال داشته باشند و دلگرمی ایجاد کنند.

 


نظر شما :