دومین نشست صمیمانه معاونت فرهنگی - اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با تشکل های اسلامی، روزپنج شنبه 13 آذر ، با "انجمن اسلامی دانشجویان مستقل"برگزار شد.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۵۱۸ اخبار فرهنگی تشکل ها
تعداد بازدید:۴۰۷
این نشست با حضور دکتر میترا راه‌نجات (مدیر فرهنگی دانشگاه)، یوسف اسکندری (معاون مدیر فرهنگی دانشگاه و مسئول دبیرخانه هیات نظارت دانشگاه)، زهرا زارعی (کارشناس تشکل های اسلامی) با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل(علیرضا کریمخانی، عرفان سعادتی فر، علیرضا بهرامی، یوسف بیوک خان، فاطمه قهرمانی،رئوفه کیانی، سیدمجتبی هاشمی، مژده فرمانی، سیدمهدی سیدی) به صورت برخط برگزار شد.
دومین نشست صمیمانه معاونت فرهنگی - اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با تشکل های اسلامی، روزپنج شنبه 13 آذر ، با "انجمن اسلامی دانشجویان  مستقل"برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر میترا راه‌نجات (مدیر فرهنگی دانشگاه)، یوسف اسکندری (معاون مدیر فرهنگی دانشگاه و مسئول دبیرخانه هیات نظارت دانشگاه)، زهرا زارعی (کارشناس تشکل های اسلامی) با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل(علیرضا کریمخانی، عرفان سعادتی فر، علیرضا بهرامی، یوسف بیوک خان، فاطمه قهرمانی،رئوفه کیانی، سیدمجتبی هاشمی، مژده فرمانی، سیدمهدی سیدی) به صورت برخط برگزار شد.

در ابتدای نشست، اقای علیرضا بهرامی (دبیرسیاسی انجمن  اسلامی دانشجویان مستقل) به بیان دغدغه های انجمن پرداخت و مهمترین مسالهایشان که در صحبت های دیگر اعضای انجمن نیز مورد تاکید بیشتر قرار گرفت نحوه طولانی بودن دریافت مجوز فعالیت ها بود.وی با اشاره به این که در بعضی موارد متناسب با اتفاقات روز، نیاز است که تشکل واکنش نشان دهد و روند مجوز گرفتن از هیات نظارت قدرت عکس العمل را از آنها میگیرد،خواهان تسریع در این روند شد. در این راستا خانم دکتر راه نجات ضمن پذیرش انتقاد دوستان پیشنهاد  دادند که دوستان انجمن با ارایه جدول برنامه ها به صورت ماهانه یا ترمی که حداقل بیست روز زودتر از موعد انجام فعالیت باشد به هیات نظارت، در زمان رسیدگی به تقاضاها صرفه جویی کنند.در عین حال دکتر راه نجات از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به دلیل رعایت قانون و نظم در امور انجمن تشکر کردند و بیان کردند که فعالیت تشکل های اسلامی در چارچوب قوانین باعث حمایت بیشتر دانشگاه از شما می شود.

از جمله دغدغه های مهم دانشجویان ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط با دانشجویان و اطلاع رسانی برنامه تشکل های اسلامی در فضای مجازی بود و همچنین در اختیار قرار دادن امکاناتی جهت آرشیو برنامه ها که مدیر فرهنگی دانشگاه از دانشجویان خواستند با خلاقیت به دنبال فضای جدید جهت آرشیو برنامه ها باشند و آرشیو به گونه ای باشد که امکان استفاده دوره های بعدی فراهم شود. دکتر راه نجات پیشنهاد دادند که تشکل ها از ایمیل اختصاصی استفاده کنند که معاونت فرهنگی با همکاری روابط عمومی در اختیار انها قرار خواهد داد.همچنین آقای علیرضا کریم خانی(دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل) عنوان کردند با توجه به شرایط موجود و عدم حضور دانشجویان فرایند جذب تشکل های اسلامی با مشکل روبه رو شده است و معاونت فرهنگی با ایجاد بستر مناسب جهت معرفی تشکل های اسلامی  بویژه به دانشجویان ورودی این مساله را رفع نماید. 

در ادامه نشست اقای اسکندری نیز تاکید کردند انجمن اسلامی  دانشجویان مستقل نسبت به دیگر تشکل ها از لحاظ نظم در بروکراسی در صدر قرار دارد و اکثر برنامه های درخواستی آنها از هیات نظارت بر تشکل های اسلامی مجوز گرفته اند، ایشان از دانشجویان خواستند با برنامه ریزی ماهانه با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی درخواست های خود را به دبیرخانه هیات نظارت ارسال کرده تا روند مجوز گیری تسهیل گردد.

در انتهای نشست،خانم دکتر راه نجات،مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، تصریح کردند که هدف دانشگاه حمایت و پشتیبانی از فعالین فرهنگی و تسهیل در اجرای برنامه ها و ایجاد بسترهای مناسب جهت اجرای برنامه های انجمن ها و تشکل ها می باشد./


نظر شما :