معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: در دنیای علم به ثمر رسیدن فعالیت‌ها نیازمند شبکه‌ای شدن است/ لزوم تشکیل انجمن های بین رشته ای

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۶۰۱ اخبار فرهنگی انجمن ها
تعداد بازدید:۲۰۴
دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، گفت: افرادی که از نخستین دوره جشنواره در برگزاری آن اهتمام و مشارکت داشته‌اند، به خوبی از جایگاه این فعالیت بزرگ و درخشان آگاه بوده‌اند، در غیر اینصورت چنین مشارکتی را در مجموعه انجمن‌های علمی شاهد نبودیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: در دنیای علم به ثمر رسیدن فعالیت‌ها نیازمند شبکه‌ای شدن است/ لزوم تشکیل انجمن های بین رشته ای

در دنیای علم  به ثمر رسیدن فعالیت‌ها نیازمند شبکه‌ای شدن است و تشکیل انجمن های بین رشته ای برای رسیدن به اتحاد و پیروزی لازم است.

آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، گفت: افرادی که از نخستین دوره جشنواره در برگزاری آن اهتمام و مشارکت داشته‌اند، به خوبی از جایگاه این فعالیت بزرگ و درخشان آگاه بوده‌اند، در غیر اینصورت چنین مشارکتی را در مجموعه انجمن‌های علمی شاهد نبودیم.

وی تاکید کرد: آنچه امروزه داریم و همه وسعت و افزوده ها و دارایی های جشنواره حرکت، حاصل تلاش دانشجویان است و خوشحالیم که هم دانشجویانی که از روزهای اول آغازین جشنواره حرکت، مشارکت کردند و هم دوستان آنها که این جشنواره را استمرار دادند و با اقبال و تلاش خود آغازگر حرکتی وسیع در فضای علمی کشور شدند و هم همه همکاران دانشگاهی و ستادی که در برگزاری این جشنواره ها نقش داشته اند، به خوبی از ضرورت و اهمیت جشنواره حرکت، آگاه بوده اند و هر ساله با همراهی دانشجویان، نقطه های تازه تر و نویی بر این جشنواره افزوده اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف: خوشبختانه امروز جشنواره بین المللی حرکت، هم در سطح ملی و هم جهانی به خوبی شناخته می شود و این حاصل اهتمام یکایک افرادی است که این حرکت را با قوت و جدیّت دنبال کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه امروز جشنواره بین المللی حرکت هم در سطح ملی و هم جهانی به خوبی شناخته می شود و این حاصل اهتمام یکایک افرادی است که این حرکت را با قوت و جدیت دنبال کردند.
وی افزود: بالندگی، رشد و تکاپوی یک جامعه، وابسته به تلاش و اهتمام افراد آن است بخصوص هنگامی که تلاشی عالمانه و از سر تعهد و بر مبنای رضایت درونی کنشگران اجتماعی و صاحبان آن حرکت باشد، بالندگی چشمگیری اتفاق می افتد و حرکت در انجمن های علمی دانشجویی از این جنس است. آورده های انجمن ها نیز برای خود دانشجو، تشکل، دانشگاه، وزارت عتف و در نهایت برای کشور خواهد بود.
 
دکتر غفاری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه در دنیای علم به ثمر رسیدن فعالیتها نیازمند شبکه ای شدن آنهاست، گفت: فعالیت علمی باید بتواند خود را در یک منظومه تعریف کند و شکل گیری این منظومه، بیش از هر چیز نیازمند مجموعه ای از اتصالات است. وقتی واحدهای پراکنده، مکمل یکدیگر می شوند به اتفاق و اتحاد بیشتری دست می یابند که مایه پیروزی و قوت آنهاست و خوشبختانه این وضعیت را در انجمن های علمی می بینیم.
وی تصریح کرد: جدا از اینها هدف دیگری که در صف و ستاد باید دنبال شود، تشکیل انجمن های علمی بین رشته ای است چراکه در دنیای امروز، رویش های انجمن ها منوط به این است که هر دپارتمان فراتر از رشته خود را ببیند تا به کارآیی بیشتری دست یابد. همه علوم با حیات اجتماعی سر و کار دارند و به دنبال این هستند که زندگی بهتر و با کیفیت بیشتری داشته باشیم که در آن، مطلوب ها حاکمیت بیشتری داشته باشند و با چنین نگاهی، دیگر نمی توان علوم را به صورت نقطه ای دید و باید علوم بین رشته ای را مود توجه قرار داد و به دنبال افق های تازه بود.
دکتر غفاری: دیگر نمی توان علوم را به صورت نقطه ای دید و باید علوم بین رشته ای را مود توجه قرار داد و به دنبال افق های تازه بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف در پایان با تاکید بر اینکه انجمن های علمی دانشجویی به دلیل تاریخ و سابقه خود، انباشتی از دانش و تجربه هستند گفت: این انجمن ها می توانند بازوی موثری برای دانشگاه اجتماعی و موثر که به مسایل پیرامون خود حساس است، باشند و نگاه مدبرانه، واقع گرایانه و برنامه مداری را می طلبند تا فهم مناسبی از جامعه داشته و بتوانند در رفع تنگناهای آن گام بردارند.
وی از تک تک دانشجویان انجمن های علمی، کارشناسان و مدیران دست اندرکار و معاونین فرهنگی و روسای دانشگاه ها تقدیر کرد و از روسای دانشگاه ها و معاونین فرهنگی و اجتماعی آنها خواست حمایت های خود را با سعه صدر بیشتر و تمام توان استمرار دهند چرا که رشد انجمن های علمی یعنی اعتلای دانشگاه.

نظر شما :