نخستین نشست انجمن های علمی-دانشجویی تازه تاسیس برگزار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۴۸۷۱ اخبار فرهنگی انجمن ها
تعداد بازدید:۱۹۸
نخستین نشست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1400، ویژه انجمن های علمی-دانشجویی تازه تاسیس در بستر مجازی برگزار شد.
نخستین نشست انجمن های علمی-دانشجویی تازه تاسیس برگزار شد

نخستین نشست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1400، ویژه انجمن های علمی-دانشجویی تازه تاسیس در بستر مجازی برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، نخستین نشست صمیمانه، ویژه انجمن های علمی-دانشجویی مغز و شناخت، مدیریت خدمات اجتماعی، مطالعات منطقه ای و روانشناسی ورزشی، با حضور میترا راه نجات، مدیر فرهنگی، استادان مشاورانجمن ها، کارشناس انجمن های علمی-دانشجویی ، مسئول نشریات دانشجویی و دبیران انجمن های علمی-دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر راه نجات، در ابتدای این نشست ضمن تبیین رویکردها، بیان وظایف، امتیازها و تسهیلات انجمن های علمی-دانشجویی، گفت: از دید معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، انجمن ها بستری برای حضور و تعامل بیشتر دانشکده­ ها، استادان و دانشجویان، در زمینه های علمی هستند. ما برای اینکه بتوانیم این محیط تعاملی را تقویت کنیم، زمینه کاری و فعالیت دانشجویی را هم از لحظ مادی و هم از لحاظ معنوی در انجمن های علمی دانشجویی فراهم می کنیم تا آنها به عنوان نهادی علمی و مهم در یک مسیر هموار و به دور از دغدغه ها، فعالیت کنند.

وی با تشریح فعالیت های مربوط به سازماندهی، حمایت و هدایت انجمن های علمی-دانشجویی، افزود: حضور و مشارکت دانشجویان و استادان مشاور در تمامی فرایندهای مرتبط با تاسیس و فعالیت انجمن ها بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم به جایی برسیم که فعالیت‌های انجمن ها از سطح دانشگاه‌ها فراتر رود و به صورت ملی و بین المللی دربیاید تا انجمن های علمی-دانشجویی در یک فضای بزرگتر، فعالیت‌های مفیدتر و تاثیرگذارتری انجام دهند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تنوع بخشیدن به فعالیت های انجمن های علمی-دانشجویی و پوشش بسیاری از نیازهای علمی دانشجویان از اهداف مهم این انجمن ها است، عنوان کرد: انجمن های علمی-دانشجویی می توانند با برگزاری برنامه های متنوعآموزشی، پژوهشی، ترویجی، مسابقه های علمی، انتشار نشریه، کتاب و انجام فعالیت های خلاقانه و کارافرینی، توسعه و نشاط را در دانشجویان و دانشگاهیان ایجاد کنند.

در ادامه سمیه جوادی کارشناس انجمن های علمی-دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به آئین نامه جشنواره ملی حرکت و نحوه شرکت در این جشنواره، هم در مرحله دانشگاهی و هم در مرحله ملی، گفت: برنامه ریزی برای حضور در جشنواره ملی حرکت باید به عنوان هدف و اولویت فعالیت های هر انجمن علمی-دانشجویی قرار گیرد..

وی گفت: بخش دانشگاهی جشنواره حرکت شامل برنامه ها و فعالیت های یکساله انجمن های علمی-دانشجویی است. پس از ارزیابی و داوری این فعالیت ها در جشنواره دانشگاهی حرکت، نفرات برگزیده ضمن معرفی و تقدیر، به مرحله کشوری این جشنواره که هر ساله در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می­شود، راه پیدا می­کنند.

در بخش پایانی این نشست نیز علیرضا قنبری، مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، چگونگی دریافت مجوز انتشار نشریات دانشجویی و نحوه فعالیت آنها و همچنین شرایط لازم برای شرکت در جشنواره تیتر را به دبیران و اعضای انجمن های تازه تاسیس توضیح داد.

وی با بیان اینکه نشریه های علمی-دانشجویی بهترین مقدمه برای شروع فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان است، افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، از تلاش دانشجویان و انجمن های علمی-دانشجویی برای کسب امتیاز نشر نشریه حمایت می­کند.

انتهای پیام/


نظر شما :