وبینار " مقدمه ای بر آمار زیستی و اپیدمیولوژی" برگزار شد

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۰:۲۳ کد : ۱۵۱۳۸ اخبار فرهنگی انجمن ها
تعداد بازدید:۲۵۰
وبینار " مقدمه ای بر آمار زیستی و اپیدمیولوژی" با حضور مرتضی حاجی حسینی، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آلبرتای کانادا و به همت انجمن علمی دانشجویی آمار دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
وبینار " مقدمه ای بر آمار زیستی و اپیدمیولوژی" برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، مرتضی حاجی حسینی در ابتدا تعریفی از رشته های آمار زیستی و اپیدمیولوژی ارائه کرد و گفت: این دو رشته با هم متفات هستند. رشته اپیدمیولوژی یکی از رشته های سخت علوم پزشکی و بهداشتی است. باید قبل از ورود به این رشته اطلاعات خود را بالا برد چرا که هر فردی نمی تواند در رشته اپیدمیولوژی مشغول به تحصیل شود. رشته آمار زیستی نیز شاخه ای از علم آمار است و در این رشته می کوشند با استفاده از روش های های آماری به مسائل و سوالات پزشکی و سلامت پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: دانشجویان می توانند بعد از دانش آموختگی از رشته اپیدمیولوژی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، مدیریت و سلامت فعالیت کنند و  دانش آموختگان رشته آمار زیستی نیز می توانند در بسیاری از مراکز بهداشت و درمان مشغول به کار شوند. البته در این رشته ها، دانشجو هر چقدر در استفاده از نرم افزارهای آماری توانایی بیشتری داشته باشد، فرصت های شغلی مناسب تر و بهتری را به دست می آورد.

حاجی حسینی در خصوص تحصیل در این رشته ها با مدرک رشته های نامرتبط در مقطع دیگر، گفت: در کشور کانادا که من مشغول به تحصیل هستم، به مدرک مقاطع دیگر توجه نمی شود ولی دانشجو و درخواست کننده باید بتواند نظر دانشگاه و استاد را جلب کند و به آنها ثابت کند معیارهای لازم برای تحصیل در این رشته را دارد.

وی با اشاره به اهمیت یافتن پیش از بیش رشته های آمار زیستی و اپیدمیولوژی در دنیا، افزود: به دلیل وجود شرایط بهتر تحصیل و بازار کار این رشته ها در کشورهای دیگر، بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان به خارج از کشور مهاجرت می کنند. به طور قطع مهاجرت بسته به کشور و دانشگاه مقصد، سختی ها و شرایط خاص خود را دارد اما تسلط به زبان بین المللی، داشتن تجربه و رزومه قوی علمی و توانایی کار با نرم افزار های مختلف در کنار داشتن نمرات خوب و گرفتن یک توصیه نامه از استادان دانشگاه مقصد برای کسب پذیرش بسیار مهم است.

حاجی حسینی بیان کرد: دکترا و پست داک رشته های آمار زیستی و اپیدمیولوژی، فرصت ها و موقعیت های بسیاری در کشورهای دیگر فراهم است و بورسیه های خوبی برای جذب علاقه مندان، به دانشجویان و دانش آموختگان می دهد که هزینه های زندگی و تحصیلی دانشجویان را به طور کامل پوشش می دهد. همچنین فرصت های کاری مناسبی برای دانش آموختگان این رشته ها وجود دارد که در صورت داشتن شرایط، تخصص و تجربه، درخواست کننده گان می توانند در فرصت های شغلی مانند دانشگاه ها، مرکزهای پژوهشی، سازمان ها و شرکت های بزرگ مشغول به فعالیت شوند.

 

انتهای پیام/


نظر شما :