کانون های فرهنگی قلب تپنده دانشگاه ها هستند

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۰:۳۷ کد : ۱۵۱۵۱ اخبار فرهنگی کانون ها
تعداد بازدید:۱۵۷
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: فعالیت های کانون های فرهنگی و اجتماعی می تواند فرصتی برای بروز و تقویت استعداد جامعه میلیونی دانشجویی کشور ایجاد کند تا هر سال شاهد شکل گیری و تاثیرگذاری هر چه بیشتر این سرمایه فرهنگی برای کشور و نظام باشیم.
کانون های فرهنگی قلب تپنده دانشگاه ها هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: فعالیت های کانون های فرهنگی و اجتماعی می تواند فرصتی برای بروز و تقویت استعداد جامعه میلیونی دانشجویی کشور ایجاد کند تا هر سال شاهد شکل گیری و تاثیرگذاری هر چه بیشتر این سرمایه فرهنگی برای کشور و نظام باشیم.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی، وحید شالچی،‌ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در آئین اختتامیه نهمین جشنواره ملی رویش عنوان کرد: در هندسه و ساختار دانشگاه در ایران، چهار نوع گروه دانشجویی نشریات، تشکل ها، انجمن های علمی و دانشجویی و کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی وجود دارد که هر کدام در ساحتی برجسته هستند. اگر در تشکل ها ساحت سیاست، حضور و مشارکت سیاسی برجسته است، در انجمن های علمی، ساحت علمی برجسته است. در کانون های فرهنگی و اجتماعی نیز ساحت فرهنگی و اجتماعی بیش از هر جای دیگری خود را نشان می دهد. و بی شک کانون های فرهنگی قلب تپنده دانشگاه هستند.

وی افزود: دانشگاه به جز ایفای نقش آموزش و پژوهش، جایی است که باید در آن فرهیختگی رخ دهد، تاثیراتی در هویت بگذارد و حس مسئولیت اجتماعی را در دانشجو ایجاد کند. یکی از مکان های اصلی که در هندسه دانشگاه های ایران جای دارد کانون های فرهنگی و اجتماعی هستند. اکنون بیش از هفت هزار کانون اجتماعی، دینی، مذهبی، فرهنگی و هنری در دانشگاه های کشور فعال هستند و مانند قلب تپنده ای، خون فرهنگ را به دانشگاه های کشور تزریق می کنند.

شالچی ادامه داد: رویش ملی رخدادی مهم، سالیانه و یک فرصت است تا همه فعالان فرهنگی و هنری دانشگاه های سراسر کشور بتوانند در آن به هم افزایی برسند، کسب تجربه کنند و همچنین به خدمات و تلاش های یک سال آنها ارزش گذاشته شود. کانون ها نه تنها برای دانشگاه ها که برای کشور هم یک ظرفیت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه رخداد نهم رویش ملی به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، گفت: این دانشگاه در همگرایی با وزارت خانه این هدف را دنبال کرد که جشنواره نهم فقط منتهی به اعلام برگزیدگان نباشد. با وجود محدودیت زیادی که بحران کووید-۱۹ ایجاد و امکان حضوری بودن برنامه ها را سلب کرد، تلاش کردیم جشنواره ملی رویش را به فرصتی برای تعاملات، همگرایی و مبادله تجربیات بین فعالان فرهنگی تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: پیش رخدادهای بسیاری در نهمین جشنواره رویش برگزار شد. کارگاه ها و نشست های متعددی به صورت مجازی با مشارکت کانون های سراسر کشور برگزار و باعث شد فضای هم افزایی بین کانونی به وجود بیاید. همچنین در تعامل با ستاد مرکزی جشنواره، افزوده شدن بخش های جدیدی، به ویژه بخش مسئولیت اجتماعی به یاد شهید حسین علیمرادی در دستور کار قرار گرفت و تلاش می کنیم رخداد به رخداد و رویش به رویش این برنامه ها را تقویت کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کانون ها می توانند سرمایه ای برای کشور و نظام باشند تا آن فرهیختگی که هدف دانشگاه است اتفاق بیفتد. فعالیت های کانون های فرهنگی و اجتماعی می تواند فرصتی برای بروز و تقویت استعداد جامعه میلیونی دانشجویی کشور ایجاد کند تا هر سال شاهد شکل گیری و تاثیرگذاری هر چه بیشتر این سرمایه فرهنگی برای کشور و نظام باشیم.

انتهای پیام/


نظر شما :