نشست معرفی و نقد کتاب سنجش برای یادگیری الکترونیکی و ترکیبی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۵ کد : ۱۵۹۳۱ اخبار فرهنگی انجمن ها
تعداد بازدید:۴۶۵
 معرفی و نقد کتاب سنجش برای یادگیری الکترونیکی و ترکیبی، به همت انجمن علمی_ دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با همکاری دانشگاه بین المللی چابهار و دبیر خانه کشوری سنجش و ارزشیابی آموزشی، ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ برگزار شد.
نشست معرفی و نقد کتاب سنجش برای یادگیری الکترونیکی و ترکیبی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی دکتر محمد حسنی، دانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در دوران مهاحرت از فضای حضوری به فضای مجازی، متوجه شدیم اصالت شواهد یادگیری مورد تردید جدی قرار گرفت.
وی پیرامون نقد کتاب افزود: این کتاب طراحی داخلی و خارجی خوبی ندارد، در مقابل ترجمه خوبی دارد، در رابطه با محتوای این کتاب باید گفت که معلمان به راحتی می‌توانند، برای تدریس در فضای مجازی از این کتاب الهام بگیرند، اما مهم‌ترین نکته این است که، کتاب پیش رو در چارچوب نظری مشکل دارد.
دکتر عیسی رضایی، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مجازی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: این کتاب در شرایط فعلی بسیار مفید است.
وی ادامه داد: از لحاظ ساختار، کتاب با بخش بندی سعی بر انتقال مفاهیم کرده است، در اصل این کتاب چارچوب نظری نداری اما چارچوب مفهومی دارد. حتی به لحاظ تکنیکی بسیار مفید و نو است. این کتاب واژه گونی مناسبی دارد. بخش اعظم کتاب تجربه انگاری است، چرا که پژوهش‌های الکترونیکی در جهان انگشت شمار است و شاید تلنگری بر انجام پژوهش الکترونیکی باشد.
فاطمه سلیمیان، دبیر و کارشناس ارشد ریاضی گفت: این کتاب قشر معلم را درک کرده است، سنجش غیر رسمی را پیش از سنجش رسمی بیان کرده، اما از اسامی برای فضای مجازی استفاده کرده که برای تعدادی ناشناخته است و در نهایت این کتاب نیاز به کارگاه دارد.
دکتر زهرا گویا، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: مهم‌ترین ویژگی این کتاب این است که به هم پیوسته نیستند و سریع به اصل مطلب اشاره می‌کند، و دیگر ویژگی این کتاب ترکیب نویسندگان آن است که، چهار نفر از افراد در زمینه‌های مختلف با تجربه‌های مختلف کتاب را تألیف کردند.
در پایان جلسه دکتر حسن نادعلی پور، دبیر علمی دبیر خانه کشوری سنجش و ارزشیابی آموزش و مترجم کتاب سنجش برای یادگیری الکترونیکی و ترکیبی گفت: ویژگی برجسته کتاب این است که پشتوانه پژوهشی دارد و مبتنی بر تجربه زیستی معلمان و نظریه است.
 


نظر شما :