نشست معارفه نو ورودی‌ها دانشجویان زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۳ کد : ۱۵۹۷۶ اخبار فرهنگی انجمن ها
تعداد بازدید:۳۷۵
پنج‌شنبه گذشته، مورخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، انجمن علمی- دانشجویی زبان و ادبیات اسپانیایی جلسه‌ای با هدف معارفه نو ورودی‌ها با دپارتمان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی به صورت آنلاین برگزار کرد.
نشست معارفه نو ورودی‌ها دانشجویان زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

دراین نشست ضمن خوشامدگویی به دانشجویان تازه ورود، با سخنرانی دبیر انجمن علمی- دانشجویی سرکار خانم یعقوبی، پیرامون پیشینه دپارتمان اسپانیایی دانشگاه علامه آغاز شد و با سخنان مدیر گروه دپارتمان، دکتر نجمه شبیری، در باب توضیحات تکمیلی در رابطه با فعالیت‌های دپارتمان از گذشته تاکنون ادامه پیدا کرد.
در این نشست دکتر نجمه شبیری اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با اعطای بورسیه تحصیلی به اسپانیا و فرصت‌های مطالعاتی گوناگون را در اختیار نوورودیان قرار دادند. در طی این جلسه دو ساعته اساتید و دانشجویان در جوی صمیمی و دوستانه سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخ‌های مورد نیاز را دریافت کردند؛ برای مثال از انگیزه اساتید خود برای یادگیری و تدریس این زبان پرسیدند و دکتر شبیری در پاسخ، از تلاش‌های چندین ساله خود برای ورود و گسترش این زبان در ایران سخن گفتند. برخی از اساتید نیز خاطرات خود را در باب تغییر رشته تحصیلی خود پس از سال‌ها و شروع یادگیری زبان و ادبیات اسپانیایی در دانشگاه را برای دانشجویان تعریف کردند.
دکتر جیران مقدم، عضو هیات علمی، فرصت‌های کاری موجود برای دانشجویان را خاطرنشان کردند تا با دیدی باز و انگیزه‌ای بیشتر اولین سال تحصیلی خود را در دانشگاه آغاز نمایند.
دکتر انسیه آزادی، مسئول بخش اسپانیایی کانون زبان ایران، نیز از پیشرفت چشمگیر وضعیت آموزش این زبان در ایران به همت فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.
دیگر اساتید دپارتمان از جمله دکتر سودابه باشی زاده، دکتر آزادی، دکتر زینالی، دکتر پاردس و هرناندز نیز ذر قالب خاطره تجربیات خود را در مسیر یادگیری این زبان در اختیار دانشجویان قرار دادند.
نوورودیان با فعالیتهای انجمن علمی- دانشجویی دپارتمان زبان و ادبیات اسپانیایی آشنا شدند و تمایل خود را برای همکاری‌های هرچه بیشتر علمی و فرهنگی اعلام نمودند.
در انتهای این نشست دکتر شبیری اطلاعات تکمیلی در مورد مقطع کارشناسی ارشد این رشته را به اطلاع دانشجویان رساند و نوید داد که مقطع کارشناسی ارشد این رشته در آینده‌ای نزدیک شروع به کار خواهد کرد.
بی شک برگزاری این نشست مفید و سبب افزایش آگاهی و اطلاعات دانشجویان جدید نسبت به دانشگاه، رشته تحصیلی، اساتید و آینده رشته کاری خود شد و از این پس با انگیزه‌ای بیشتر در جهت تحقق اهداف خود و رسیدن به جایگاه علمی والا گام خواهند برداشت.
 


نظر شما :