کارگاه انتخاب شیوه مناسب آماری در مقالات و پایان نامه برگزار شد

۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۶۰۷۸ اخبار فرهنگی انجمن ها
تعداد بازدید:۱۳۸
 کارگاه انتخاب شیوه مناسب آماری در مقالات و پایان نامه، به همت انجمن علمی دانشجویی روانشناسی ورزش دانشگاه علامه طباطبایی، شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
کارگاه انتخاب شیوه مناسب آماری در مقالات و پایان نامه برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی پروفسور مهر علی همتی نژاد گفت: در تهیه یک پرسش نامه، باید پرسش نامه آماری خود را معنادار تعریف کنیم و بنویسیم، یعنی متناسب با جامعه آماری باشد، گزارش دقیق از سیمای جامعه پژوهش باید ارائه دهیم. نمونه گیری و اندازه گیری باید درست و روش نمونه گیری باید دقیق باشد.
وی افزود: آمار استنباطی در تمام مراحل پژوهش کاربرد دارد. پروپوزال نویسی باید کامل باشد. مطالعه آزمایش و بررسی اعتبار باید واقعی باشد.
پروفسور با اشاره به جدول دمورگان گفت: این جدول برای مطالعات تصادفی ونمونه گیری احتمالی است، برای آلفای ۰/۰۵ تنظیم شده است، بعضاً برای درجه آزادی یک است و درنهایت برای فرضیه یک دامنه نه فرضیه دو دامنه است.
وی از معادلات ساختاری خبر داد و گفت: در بحث آماری، روش‌های مختلفی را برای تحلیل داده‌های آماری داریم، در این زمینه نرم افزارهای مختلفی وجود دارد.
ادامه جلسه به بررسی نرم افزارهای قدیم و جدید، معایب و اهداف آن نرم افزارها، نحوه کار و نمونه گیری، انواع متغییر ها و انواع مثال‌ها پرداخته شد.
پایان جلسه به آموزش نرم افزار spss و پرسش و پاسخ میان حاضران گذشت.
 


نظر شما :