جلسه انتخاب دبیر دبیران انجمن های علمی دانشجویی

برگزاری جلسه انتخاب دبیر دبیران انجمن های علمی دانشجویی

۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۷۸۷ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۱۰۰۹
جلسه انتخاب دبیر دبیران انجمن های علمی دانشجویی روز یکشنبه 23 آبان در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.
برگزاری جلسه انتخاب دبیر دبیران انجمن های علمی دانشجویی

این جلسه با تلاوت آیات قرآن مجید توسط آقای دکتر امامی دبیر محترم انجمن علوم قرآن و حدیث آغاز شد. مجری برنامه جناب آقای عباسی کارشناس انجمنهای علمی بودند. سپس کارشناسان محترم معاونت فرهنگی که در خصوص فعالیتهای انجمنها با ایشان در ارتباط هستند به بیان روال کاری و آیین نامه های مرتبط پرداختند. آقای قنبری کارشناس نشریات در خصوص نحوه اخذ مجوز نشریات سخن گفت. آقای رحمت خواه کارشناس سفرها در خصوص تفاوتهای انواع سفرها از جمله بازدید های علمی، فرهنگی و آموزشی مورادی را بیان نمودند. لازم به ذکر است از این پس کلیه امور مربوط به سفرها  یا بازدیدهای علمی بایستی مستقیما از طریق ایشان پیگیری گردد. سپس آقای سلیمانی کارشناس برنامه ریزی در خصوص لزوم برنامه ریزی فعالیتهای انجمنها و نیز نحوه ارزشیابی این برنامه ها مواردی رابیان نمودند. پس از آن کارشناسان انجمنهای علمی به آموزش روال کاری در سال جدید پرداختند.

سرکار خانم جلیلیان دستورالعمل جدید کاری را تشریح نمودند و سرکار خانم میراشه توضیحاتی در خصوص کتابچه انجمن های علمی - دانشجویی، نحوه حضور و داوری جشنواره حرکت کانال ارتباطی انجمنها، لزوم تعامل بیشتر انجمنها با یکدیگر و نیز با معاونت فرهنگی، رابطه حمایتی معاونت فرهنگی از انجمنها و نیز توضیحاتی در خصوص محتویات پک های تحویل شده به دبیران ارائه نمودند. فرم های موجود در این پک ها که راجع به آنها توضیحاتی ارائه شد به شرح زیر می باشند: 1- فرم درخواست مجوز برنامه (که از این پس تمامی درخواست برنامه ها بایستی در قالب این فرم به معاونت ارائه شود).2- قوانین طراحی و چاپ تبلیغات فرهنگی(مورد بسیار مهمی که دانشجویان باید در خصوص درخواستهای طراحی پوستر و تبلیغات بدانند) . 3-اسامی و شماره تماس تمامی دبیران و نایب دبیران انجمنها (جهت آشنایی دبیران با یکدیگر و ارتباط آسانتر و برگزاری برنامه های مشترک بین رشته ای).4-اساسنامه پیشنهادی انجمن علمی- دانشجویی ( که تمامی انجمن ها بایستی ظرف مدت دو هفته آن را تکمیل و به معاونت ارائه دهند). 5-کاربرگ های گزارش فعالیت(جهت ثبت برنامه در درگاه وزارت علوم که ملاک سنجش در جشنواره حرکت نیز میباشد).6- لیست اسامی شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی(جهت اخذ گواهی). 7- فرایند اجرای برنامه در انجمن های علمی - دانشجویی ( که خانم جلیلیان تنظیم نموده و توضیح دادند).8- فرم های داوری جشنواره ملی حرکت(جهت آشنایی دانشجویان با شاخص ها و معیارهای سنجش در جشنواره حرکت).9-کاربرگ تنخواه مالی(که دانشجویان مبالغ درخواستی خود را بایستی در این فرمها تکمیل نمایند). 10- چارچوب برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی (که توضیحات مربوطه را آقای سلیمانی بیان نمودند). 11- کاربرگ های درخواست وسیله نقلیه و تبلیغات فرهنگی. 12- کتابچه انجمن های علمی - دانشجویی( که کارنامه  انجمن ها در سال گذشته  می باشد)

سپس آقای عباسی در خصوص اساسنامه انجمن ها و لزوم تکمیل و ارسال آنها به معاونت فرهنگی مطالبی را بیان نمودند. لازم به ذکر است که طبق ایین نامه وزارت علوم پس از ارسال این اساسنامه انجمن علمی - دانشجویی رسمیت می یابد و اخذ مجوز هرگونه برنامه ای منوط به تکمیل و ارسال این اساسنامه می باشد. پس از آن کادر مدیریتی معاونت فرهنگی به ایراد سخنان پرداختند.

همچنین دکتر ملکی معاون محترم فرهنگی اجتماعی دانشگاه در این نشست فرمودند: من به شخصه انجمنهای علمی را خیلی دوست دارم و می توانم بگویم که انجمنهای علمی نمونه یک دانشگاه کوچک است، چیزی که در مورد سایر تشکلهای دانشجویی نمی گویم. انجمنهای علمی در سال گذشته با کسب 8 جایزه در جشنواره ملی حرکت و نیز کسب مقام دوم در میان کلیه دانشگاه های کشور مایه افتخار دانشگاه علامه شده اند و این پرچمی است که اکنون بدست شما سپرده شده است تا آن را به سرمنزل مقصود برسانید.

خانم دکتر جامه بزرگ مدیریت نظارت و برنامه ریزی معاونت فرهنگی در خصوص لزوم برنامه ریزی واهمیت آن در هرگونه فعالیت دانشجویی سخن گفتند. پس از آن دکتر خورسندی مدیریت محترم فرهنگی دانشگاه بر لزوم توجه به پژوهش علمی در فعالیتها تاکید کردند و نیز گفتند: بایستی در هسته های پژوهشی دانشجویان انجمنهای علمی نقش پررنگ تر داشته و این مهم میسر نمیشود مگر با همکاری اساتید مشاور. همچنین به نشست  حل مشکلات کشور که با همکاری معاونت پژوهشی در دست اجراست اشاره نمودند و خواستار فعالیت انجمنها در این حوزه شدند. همچنین در خصوص تسویه حساب های مالی مطالبی را یادآوری نمودند.پس از این بخش نوبت به پرسش و پاسخ های دانشجویی رسید که در آن دانشجویان تمامی دغدغه های خود را مطرح نمودند و در خلال این بحث ها 4 تن از دبیران محترم اعلام کاندیداتوری برای رقابت دبیر دبیران نمودند و در نهایت به خواسته دانشجویان جهت مهلت بیشتر برای شناخت کاندیداهای دبیر دبیران این انتخابات به جلسه ای دیگر موکول گردید.

لذا مقرر گردید در این فاصله زمانی  دبیران انجمنهای علمی دانشکده ها به صورت دموکراتیک و خودجوش طی دو هفته اقدام به انتخاب دبیر دانشکده خود نموده و  دبیر منتخب را به معاونت فرهنگی اعلام نمایند و پس از آن برای انتخاب دبیر دبیران تصمیمات لازم با لحاظ نظر  دانشجویان و نیز استعلام از وزارت علوم  اتخاذ خواهد گردید. در این فاصله زمانی کاندیداهای دبیر دبیران می توانند به  نحو مقتضی به تبلیغ برنامه های خود و رایزنی جهت اخذ رای بپردازند.

 


نظر شما :