نشست شلیک آزاد! با موضوع «همه علیه استکبار جهانی»؛ روایتی از تجربه زیسته ی ملت ها از استعمار و استکبار برگزار شد

۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۹۶۸۰ تشکل ها
تعداد بازدید:۱۸۸
نشست شلیک آزاد! با موضوع «همه علیه استکبار جهانی»؛ روایتی از تجربه زیسته ی ملت ها از استعمار و استکبار به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و  باحضور خانم مرضیه هاشمی (خبرنگار شبکه press tv)، دکتر فؤاد ایزدی (استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران) و آقای صادق شهبازی (پژوهشگر حوزه جمهوریت و عدالت اجتماعی دانشجویان خارجی حوزه بین الملل) دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، سالن شهید بهشتی پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار شد.
نشست شلیک آزاد! با موضوع «همه علیه استکبار جهانی»؛ روایتی از تجربه زیسته ی ملت ها از استعمار و استکبار  برگزار شد

نشست شلیک آزاد! با موضوع «همه علیه استکبار جهانی»؛ روایتی از تجربه زیسته ی ملت ها از استعمار و استکبار به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و  باحضور خانم مرضیه هاشمی (خبرنگار شبکه press tv)، دکتر فؤاد ایزدی (استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران) و آقای صادق شهبازی (پژوهشگر حوزه جمهوریت و عدالت اجتماعی دانشجویان خارجی حوزه بین الملل) دوشنبه ۱۶ آبان 1401 در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، سالن شهید بهشتی پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار شد.

در ابتدای نشست یکی از دانشجویان رشته روابط بین الملل دانشگاه تهران، خانم «لارا حمدانیه» از لبنان ، همراه همسر ایرانی خود که ۲۳ سال  عمر و تحصیل خود را در انگلیس سپری کرده در مراسم حضور یافت و تجربه زیسته اش را شرح داد. از مهم‌ترین سخنان او تشریح چرایی مانور آمریکا روی «زن» در ایران و لبنان بود. او صراحتا بیان کرد علت هجمه‌های زیاد آمریکا در موضوع زن، به خاطر محوریت زن در خانواده و جامعه است.

 خانم حمدانیه همچنین سخن امام خمینی(ره) را یادآور شد که گفته بودند: « زن و قرآن هردو انسان‌ساز هستند.» و از دانشجویان ایرانی به خصوص دختران خواست تا به تأثیرگذاری خویش در جهان به خصوص به عنوان زن، همسر، مادر و انسان بیاندیشند و در این مسیر اگر تنها گام برداشتند و با حرف دیگران بمباران شدند، ناراحت و دلسرد نشوند؛ چرا که جهاد تبیین کار ساده‌ای نیست.

 بعد از خانم لارا حمدانیه، مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی و متولد آمریکا، شروع به صحبت کرد. او در ابتدا بابت اتفاقات اخیر و شهادت جمعی از ایرانیان، تسلیت گفت و ابراز ناراحتی بسیاری از بازی تکراری آمریکا کرد، او در سخنانش قید کرد: «در ایران متاسفانه متاسفانه کسانی هستند که به صورت طبیعی اعتراض میکنند ولی از جوانب مختلف تحت تاثیر قرار میگیرند.»
او در ادامه سخنانش، چندین بار تأکید کرد که این تقابل و جنگ، یک جنگ هیبریدی است و آمریکا به دنبال نابودی ایران و انداختن ایرانیان به جان یکدیگر است.
خانم هاشمی به این نکته نیز اشاره کرد که رفتارهای خشونت‌آمیز رخدادهای اخیر، هیچ مناسبتی با مردم ایران ندارد و مردم ایران با وجود مشکلات بسیارشان هیچ گاه بدین شکل رفتار نمی‌کردند و این یک عملیات طراحی شده از واشنگتن و لندن و تل آویو است؛ برخلاف آمریکا که خشونت در آن سیستماتیک است.
 اگر یک فرد خاطی در یک سیستم وجود داشته باشد،خیلی فرق می کند با سیستمی بودن خشونت! در آمریکا سیستم خشونتی‌ست.  

 او در پایان بخش اول سخنان خود اشاره کرد که این بار نظام سلطه استکباری از هر چه که دارد برای به جان هم انداختن ایرانیان استفاده کرده و می‌کند و از دانشجویان خواهش کرد که بر علیه هم نباشند و به جان هم نیفتند، بلکه باهم حرف بزنند.

 بعد از بخش اول سخنان خانم هاشمی، دکتر فواد ایزدی ابتدا به بیان نقاط مثبت امریکا پرداختند. 
دکتر ایزدی معتقدند که دولت‌ها در آمریکا از سال‌ها پیش روی دانشگاه‌ها کار کردند.
از مهم‌ترین نکاتی که آقای ایزدی متذکر شدند این بود که علی رغم تلاش رؤسای جمهور سه دهه اخیر و نخبگان سیاسی برای رسیدن به توافق با آمریکا، دستاوردی حاصل نشد.
دکتر ایزدی تصریح کرد که: 
علت حل نشدن مشکل آمریکا با ایران، این است که نه تنها عزمی از سوی آمریکایی‌ها برای بهبود رابطه ایران با آمریکا وجود ندارد، بلکه آن‌ها به دنبال نابودی و تجزیه ایران هستند. بزرگترین مانع تجزیه ایران از سال ۱۳۵۷ به بعد هم از دید آمریکایی‌ها، جمهوری اسلامی است که تا به حال یک وجب خاک نداده است.
او همچنین یادآور شد ایران دارای ظرفیت‌های اکتسابی و ذاتی بیشماری است و آمریکا می‌داند حتی اگر ظرفیت‌های اکتسابی را نابود کند، ظرفیت‌های ذاتی ایران جز با تجزیه نابود نمی‌شود. 
آمریکا ما را دشمن خود می‌داند و در این دشمنی از دولت روحانی و جمهوری اسلامی هم عبور کرده و این بار دیگر هدفش خود ایران است‌.
دکتر ایزدی در سخنان پایانی خود  گفت: بنا به اعتقاد بسیاری قدرت امریکا در جهان، رو به افول است و بر اساس گزارش کنفرانس امنیتی مونیخ، لابی‌های قدرت از کشور‌های غربی به سمت شرق در حال انتقال است و دنیای جدیدی در حال ساختن است. 
بعد از سخنان هر دو میهمان، دانشجویان سوالات خود را مطرح کرده و پرسش و پاسخی صورت گرفت.
 


لینک دانلود فایل

نظر شما :