فراخوان سومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا(ع)

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۵ کد : ۲۱۴۶۴ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۰۳۸
فراخوان سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) منتشر شد و برای ارسال آثار تا خردادماه ۱۴۰۲ فرصت هست. جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با اهدافی همچون ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه ای با مضامین رضوی و شبکه سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور پایه گذاری شده است.
فراخوان سومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا(ع)

فراخوان سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) منتشر شد و برای ارسال آثار تا خردادماه 1402 فرصت هست. جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با اهدافی همچون ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه ای با مضامین رضوی و شبکه سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور پایه گذاری شده است.
 

اهداف جشنواره

  1. ارتقای کمّی و کیفی محصولات رسانه ای با مضامین رضوی
  2. شناسایی، شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور
  3. تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین
  4. شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی
  5. عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی

 

محورهای موضوعی جشنواره

  1. سیره رضوی: تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره وجود مبارک حضرت امام رضا(ع) در محصولات رسانه‌ای با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به‌ویژه در حوزه انقلاب اسلامی،جهاد تبیین، گفت‌وگو، اخلاق و تعامل، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت، اخلاق و تعامل
  2. زائر و زیارت رضوی: تبیین، تجلیل و نمایش آثار و برکات زیارت امام رضا (علیه‌السلام) در زائرانی که به اشکال مختلف حضوری و غیرحضوری (زیارت از بعید) با بارگاه منور رضوی ارتباط برقرار می‌کنند با تأکید بر پویش جهانی چهارشنبه‌های امام‌رضایی و زائران غیرایرانی
  3. وقف و نذر رضوی: بررسی آثار و برکات موقوفات و نذورات به ساحت مقدس امام رضا علیه‌السلام و ترویج سنت حسنه وقف و نذر در راستای خدمت رسانی به زائران و مجاوران و نیازمندان به نام مبارک امام رضا علیه‌السلام
  4. خدمت رضوی: تبیین و بررسی مفهوم خدمت کریمانه در سیره رضوی و بررسی نمودهای عینی آن درعرصه های مختلف خدمات آستان قدس رضوی در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک امام رضا(ع) و بازنمایی منش خادمانه خدام ویژه علی بن موسی الرضا(ع) همچون خادم الرضا(ع) سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  5. هویت مشهد الرضا: تبیین و بررسی جایگاه مشهد مقدس به عنوان نماد شهر زیارتی ، بایسته‌ها و ضرورت‌ها و چالش‌های پیش روی آن نگاهی نقادانه از منظر اقدامات مسئولانه و عملکرد شهروندی
  6. جهاد تبیین: بررسی نقش و جایگاه جهاد تبیین در سیره و کلام ائمه معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین تشریح عینی راهکارهای جهاد تبیین سیره معصومین(ع) در عصر حاضر

 

بخش‌های جشنواره

  1. رسانه‌های خبری و تحلیلی

شامل محورهای ذیل خواهد بود: 

  1. خبر 
  2. گزارش
  3. مصاحبه
  4. سرمقاله ، مقاله و یادداشت مطبوعاتی
  5. گزارش خبری رادیویی
  6. گزارش خبری تلویزیونی

بخش ویژه: تیتر

  1. رسانه‌های مجازی

در حوزه فضای مجازی توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی می‌باشد و محصولات  تولید شده در قالب‌بندی متناسب با فضای مجازی مورد توجه خواهد بود. بر این اساس این حوزه شامل  بخش‌های ذیل خواهد بود: 

  1. صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی
  2. پادکست ویژه فضای مجازی (منتشر شده در بسترهای پادکستی)
  3. گزارش ویدئویی ویژه فضای مجازی (خبری یا غیرخبری)


 

  1. رسانه‌های صوتی و تصویری

 این بخش با تمرکز بر تولیدات رسانه‌های صوتی و تصویری با تأکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی و بین المللی، سکوها (پلتفرم­های) ویدئویی و تلویزیون‌های اینترنتی برگزار می‌شود و شامل بخش‌های ذیل خواهد بود: 

  1. برنامه رادیویی ترکیبی
  2. نمایش رادیویی
  3. فیلم کوتاه
  4. برنامه تلویزیونی (ترکیبی، مسابقه و ... )
  5. مستند
  6. نماهنگ 
  7. پویانمایی و موشن‌گرافیک

بخش ویژه: فیلم‌نامه، ایده و طرح تولیدات رادیویی و تلویزیونی

 

  1. عکس و گرافیگ

 

  1. تک‌عکس
  2. گزارش تصویری
  3. پوستر
  4. تصویرسازی و نقاشی دیجیتال
  5. تایپوگرافی

بخش ویژه : اینفوگرافیک

  1. مقاله، رساله و پایان‌نامه

در این بخش آثار تحقیقی و پژوهشی در قالب های مقاله، رساله و پایان نامه که با محوریت تولید، نشر و ارزیابی محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی تولید شده است، مورد توجه خواهد بود.

 

  1. پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی

با هشتگ‌های #چهارشنبه_های_امام_رضایی  #همه_خادم_الرضاییم  #امام_رضا  #ImamReza

 

 

جوایز جشنواره

به نفرات برتر هر بخش از جشنواره جوایزی به شرح ذیل اهدا خواهد شد:

نفر اول: تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی

نفر دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی

نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی

 

نحوه ارسال آثار به جشنواره

  1. همه شرکت‌کنندگان می بایست با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام فرمایند.
  2. ارسال آثار بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی و فضای مجازی از طریق فایل و لینک در وب‌سایت جشنواره مقدور است. در صورت حجم بالای آثار  در بخش رسانه های صوتی و تصویری (فقط آثاری که بیشتر از 200 مگابایت است) علاوه بر تکمیل فرم در سایت، می‌بایست اثر را در قالب 2 نسخه دی‌وی‌دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و یا فایل اثر را و یا لینک نسخه آپلود شده آن  را از طریق پیام رسان‌ها همراه با توضیحات و مشخصات به شماره 09035270234 ارسال نمایند.

 

نشانی پستی دبیرخانه جشنواره

استان خراسان رضوی، مشهد،بولوار سجاد،سجاد 1، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، دبیرخانه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)،

 کد پستی: 9187793112                 

شماره تماس:09035270234 یا 37685011-051 داخلی 1212

 

تقویم زمانی جشنواره

آخرین مهلت ارسال آثار: 31 خرداد 1402

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان: مهرماه  1402

 

شرایط عمومی شرکت در جشنواره

  • شرکت‌کنندگان در جشنواره، باید آثار خود را با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره در قالب زمان‌بندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال نمایند.
  • اطلاع‌رسانی جشنواره، فرایند ثبت نام و ارسال آثار از طریق وب‌سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی   mediafest.razavi.ir  انجام می‌شود.
  • آثاری که در فاصله زمانی 1 فروردین 1400 تا پایان مهلت ارسال اثر  در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری (دارای مجوز) و شبکه‌های اجتماعی منتشر و یا در شبکه های داخلی و برون مرزی صدا و سیما و یا شبکه‌های بین‌المللی و یا تلویزیون های اینترنتی و ... پخش شده است در جشنواره شرکت داده می شوند.
  • آثاری که در جشنواره اول و دوم حائز رتبه و برگزیده شده اند امکان شرکت مجدد ندارند.
  • تکمیل فرم مشخصات فردی و رسانه‌ای به همراه مشخصات کامل اثر در سایت جشنواره الزامی است.
  • دبیرخانه جشنواره پس از دریافت اثر از شرکت کننده و بررسی اطلاعات ثبت شده طی ده روز کاری تایید ثبت اثر را به شرکت کننده اعلام خواهد نمود.
  • آثار نباید مغایر با قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی باشد.
  • آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فقط از پدیدآورنده و صاحب حقوقی اثر یا نشریه چاپ شده پذیرفته می‌شود.
  • شرکت‌کننده برای کسب رتبه باید به شاخص‌‌ها و در نهایت به تصمیمات هیئت محترم داوران اعتماد نموده و پایبند باشد.
  • شاخص های بررسی آثار متعاقباً توسط هیئت علمی جشنواره اعلام خواهد شد.
  • آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نخواهد شد.
  • دبیرخانه جشنواره مجاز است با حفظ حقوق معنوی صاحب اثر، در حد متعارف آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود استفاده نماید.
  • آثاری که با مشخصات ناقص به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • تصمیم‌گیری در قبال مسایل پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.
  • همه آثار باید هماهنگ با یک یا چند مورد از موضوعات و محورهای مطرح شده در جشنواره باشد.
  •  هر نفر در هر یک از قالب های جشنواره حداکثر 3 اثر می تواند ارسال کند. در صورت عدم رعایت تمامی آثار فرد مذکور از روند بررسی جشنواره حذف خواهد شد.
  • آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری حذف خواهند شد.
  • به آثاری که بعد از مهلت تعیین شده به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • معرفی هیأت داوران به انتخاب و نظارت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی صورت می گیرد.
  • شرکت کنندگان باید نسبت به پیگیری اطلاعات و اخبار منتشر شده در سایت جشنواره اهتمام داشته باشند.
  • بخش ویژه در محورهای مختلف جشنواره فقط یک نفر برگزیده خواهد داشت.

 

 

شرایط اختصاصی شرکت در جشنواره 

الف- رسانه‌های خبری تحلیلی (خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و یادداشت مطبوعاتی، گزارش خبری رادیویی، گزارش خبری تلویزیونی).

  1. آثار این بخش می بایست در بستر رسانه های خبری- تحلیلی دارای مجوز منتشر شده باشد.
  2. در خصوص آثاری که بدون ذکر نام تولید کننده منتشر شده، ارائه نامه رسمی معرفی تولید کننده اثر از طرف رسانه الزامی است.
  3. در صورت عدم وجود لینک آثار و یا حجم بالای اثر، امکان ارسال از طریق پست فراهم می باشد.
  4. گزارش های خبری رادیویی و تلویزیونی می بایست حداکثر 3.5 دقیقه باشد.

ب- رسانه‌های مجازی (حساب کاربری، پادکست ویژه فضای مجازی(منتشر شده در فضای پادکستی)،  گزارش ویدئوئی ویژه فضای مجازی (خبری یا غیرخبری)

  1. در بخش شبکه های اجتماعی می بایست لینک صفحه و یا کانال مورد نظر در فرم ثبت نام درج گردد.
  2. هنگام ثبت نام در جشنواره مشخصات کامل مدیر یا مدیران صفحه یا کانال می بایست اعلام شود.
  3. تمامی کانال هایی که قبل از این ایجاد شده اند، می توانند با رعایت ضوابط در جشنواره حضور یابند.

ج- رسانه‌های صوتی و تصویری (برنامه رادیویی ترکیبی،نمایش رادیویی، فیلم کوتاه، برنامه تلویزیونی، مستند، نماهنگ، پویانمایی و موشن‌گرافیک).

  1. آثار این بخش به استثناء فیلمنامه و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی، حتماً باید در بازه زمانی اول فروردین 1400 تا پایان مهلت ارسال آثار در یک شبکه تلویزیونی داخلی، برون‌مرزی یا بین‌المللی و یا تلویزیون‌های اینترنتی و پلتفرم‌ها پخش شده باشد.
  2. در صورت حجم بالای آثار  در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری (فقط آثاری که بیشتر از 200 مگابایت است) علاوه بر تکمیل فرم در سایت، می بایست اثر را در قالب 2 نسخه دی‌وی‌دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و یا فایل اثر را و یا لینک نسخه آپلود شده آن  را از طریق پیام‌رسان‌ها همراه با توضیحات و مشخصات به شماره 09035270234 ارسال نمایند ضمنا نسخه DVD در آرشیو دبیرخانه جشنواره نگهداری می شود.
  3. آثار بخش فیلم نامه ، ایده و طرح تولیدات رادیویی و تلویزیونی در قالب pdf  یا word باید ارائه گردد. حقوق معنوی این آثار برای تولیدکننده محفوظ است.
  4. آثاری که در جشنواره قبلی شرکت کرده اند امکان شرکت مجدد ندارند به استثناء صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی
  5. تهیه کننده برنامه‌های ترکیبی موظف است 2 قسمت شاخص برنامه را برای داوری ارسال کند و در قالب فرم یک صفحه ای خلاصه توضیحاتی در خصوص رویکرد، اهداف و دستاوردهای برنامه ارائه نماید.

د- عکس و گرافیک

  1. تک عکس و گزارش تصویری منتشرشده در رسانه‌ها باید با ذکر نام صاحب اثر و یا تأیید رسمی مدیرمسئول رسانه مربوط به همراه لینک صفحه ارائه شود. عکس با فرمت jpg و با ضلع بزرگ 3000 پیکسل و گزارش تصویری‌ها باید در یک فایل به صورت زیپ ارسال شود. در صورت عدم رعایت ابعاد تصاویر اثر ارسالی حذف خواهد شد.
  2. هر هنرمند می‌تواند در همه بخش‌های گرافیک شرکت کند.
  3. آثار گرافیک باید در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و فرمت jpg و با کیفیت 300 dpi  درحالت RGB ارسال شود.
  4. تکنیک اجرای اثر آزاد است.
  5. آثار گرافیک می تواند رنگی یا سیاه‌وسفید باشد.
  6.  آثار گرافیک  با تکنیک های دستی باید به صورت فایل دیجیتال ارسال شوند و مسئولیت ادیت رنگ و نور اثر به عهده شرکت‌کننده است.

 

ر- مقاله، رساله و پایان‌نامه

  1. در صفحه اول عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان با رعایت اولویت و درجه علمی ذکر گردد.
  2. ترتیب قرارگیری اجزای مقاله: عنوان، چکیده فارسی، کلیدواژه‌های فارسی، مقدمه، روش‌شناسی، یافته‌های تحقیق، بحث و نتیجه‌گیری، منابع، چکیده انگلیسی می‌باشد.
  3. عنوان مقاله خلاصه و روان با حداکثر 15 کلمه تهیه شده باشد.
  4.  نسخه اصلی مقاله را از طریق لینک ارسال مقاله در وب‌سایت ارسال نمایید.
  5. فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های مختلف می‌توانند پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود را که در موضوعات مرتبط با تولید، توزیع و ارزیابی محتوای رسانه‌ای مرتبط با حوزه معارف رضوی (محورهای موضوعی جشنواره) در 5 سال اخیر تدوین و از آن دفاع کرده اند، برای شرکت در جشنواره ارسال نمایند.
  6. متقاضیان می‌بایست چکیده و متن کامل پایان نامه را در قالب فایل پی‌دی‌اف از طریق سایت دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 
  7. به تشخیص هیئت علمی جشنواره تعدادی از پایان نامه‌ها و رساله‌ها به عنوان برگزیده معرفی و تجلیل می‌شوند.

س - پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی

در این بخش کلیه محتواهای درج شده رصد می‌گردد و بر اساس میزان بازدید، پسند و اظهارنظرهای درج‌شده ارزیابی صورت می‌گیرد ضمناً باید هشتگ های مشخص شده در زیر پست درج شده باشد.

 

نکات مهم

  • گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای منتشر خواهد شد. بدیهی است دبیرخانه در انتخاب آثار رسیده مختار خواهد بود.
  • برپایی نمایشگاه های آثار منتخب، اکران آثار، برگزاری کارگاه ها و نشست‌ها از بخش‌های جنبی جشنواره است که زمان و مکان برگزاری آن متعاقباً از طریق سایت دبیرخانه جشنواره، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • هر گونه نظر و پیشنهاد را از طریق سایت جشنواره ارسال فرمایید.
  • فراخوان بخش بین الملل جشنواره متعاقبا به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.

 


لینک دانلود فایل

نظر شما :