ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻣﻠﻲ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺧﻼﻕ ﻓﺮﻫﻨگی ﻋﺎﻟﻢ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ (ﺹ)
توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، سبک زندگی رضوی، احیای تراث رضوی، خدمت رضوی در آستان قدس رضوی با هدف تامین نیازهای حرم در حوزه خدمات فرهنگی دانش بنیان، ادب حضور در سطح حرکتهای خودجوش مردمی، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر از محورهای این جشنواره ملی است.
همچنین ارزیابی و داوری شتاب دهندههای فعال، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و محصولات، برگزاری کارگاههای آموزشی و صدای رضوی از برنامههای اجرایی این جشنواره است.
اهداف کلی :
تبدیل دانش و مفاهیم اسـلامى و منابع فرهنگى به محصولات فرهنگى به منظور ایجاد و انتقال ارزشهاى فرهنگى.
رشد و توسعه نوآوری و خلاقیت در محصولات فرهنگی.
ایجاد بستر خلق راهکارهای جدید و نوآوری و شکوفایی برای توسعه فرهنگ اسلامی.
کمک به توسعه تولید محصولات نوین و خلاقانه فرهنگی محلی و ایجاد خلاقیت در آنها.
کمک به شکلگیری و توسعه شرکتهای دانش بنیان فرهنگی.
گسترش همکاریهای علمی و فرهنگی خلاقانه.
زمینهسازی هدایت جوانان، نخبگان و استعدادهای خلاق در زمینههای اولویتدار.
افزایش مشارکت مردم و شهروندان با آستان قدس در برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی.
اهداف عینی:
نقش آفرینی موثر و کسب جایگاه در سطح ملی حوزه محصولات فرهنگی به جای محدود شدن به رفع نیازهای جاری با تعیین چشم انداز و اهداف مشخص و قابل سنجش در این زمینه.
تعیین چشماندازی مشخص برای ارتقای سهم محصولات فرهنگی در سبد سوغات زائرین مشهد الرضاعلیهالسلام.
اولویتدهی به حمایت و هدایت طراحان، صنعت گران و تولیدکنندگان در حوزه صنایع خلاق فرهنگی.
زمینهسازی به منظور سرمایه گذاری خطرپذیر و حمایت از ایده های نو در حوزه صنایع خلاق.
حمایت و هدایت طراحان، صنعت گران و تولیدکنندگان در حوزه صنایع خلاق فرهنگی.
معرفی ظرفیتهای مردمی و مستعدین در زمینه صنایع خلاق فرهنگی.
برگزاری نمایشگاههای ملی از تولیدات و ایدههای خلاق فرهنگی.
توسعه ظرفیتهای هنرمندان و کارآفرینان خلاق فرهنگی.
کمک به ایجاد بازارهای جدید در سطح ملی به منظور ارائه محصولات نوین خلاق فرهنگی.
ایجاد تنوع و گسترش و کاربردی نمودن هرچه بیشتر محصولات فرهنگی در زندگی.
تولید محصولات نوین و خلاقانه فرهنگی بر حسب نیاز و پیشرفت فناوری نسبت به نیازهای اولویتدار.
اهداف کاربردی:
معرفی افراد خلاق و نوآور به کارآفرینان و سرمایهگذاران
تقویت ارتباط افراد خلاق و نوآور با کارآفرینان و سرمایهگذاران
تبیین چارچوب های استاندارد، کیفیت مناسب، اقتصادی بودن و امکان رقابت محصولات خلاق فرهنگی در بازار
کلیپ رونمایی جشنواره
کلیپ خلاصه نشست تبیینی محور توسعه وقف و نذر
لینک ثابت وبینارهای جشنواره
لینک ثابت وبینارهای مرتبط با جشنواره :
https://online3.imamreza.ac.ir/sanayekhalagh/
تیزر بخش دانش آموزی جشنواره
محورهای جشنواره
1- توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی
توسعه وترویج فرهنگ واندیشه رضوی : سبک زندگی رضوی
توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی : احیای تراث رضوی (توسعه بهره وری از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی)
2- خدمت رضوی ('خدمت رسانی کریمانه'): در سطح آستان قدس رضوی با هدف تامین نیازهای حرم در حوزه خدمات فرهنگی دانش بنیان
3- ادب حضور ('همه خادم الرضائیم'): در سطح حرکت های خودجوش مردمی
4- توسعه وقف و نذر
5-سوغات فرهنگی زائر
برنامه های جشنواره
• افتتاحیه
• صدای رضوی
• ارزیابی و داوری شتاب دهنده های فعال
• برگزاری نمایشگاه ها ، دستاورد ها و محصولات
• برگزاری کارگاه های آموزشی
• برگزاری کارگاه های توانمند سازی و مهارت آموزی
• اختتامیه
تاریخ های مهم
افتتاحیه: 1 دی 1401(همزمان با هفته پژوهش)
پیش نشست اول: 15 اسفند 1401
پیش نشست دوم: 6 و 7 اردیبهشت 1402
پیش نشست سوم: 8 خرداد 1402
مهلت ارسال آثار: 10 خرداد 1402(مصادف با ولادت امام رضا(ع))
تمدید اول ارسال آثار 16 تیر 1402
اعلام نتایج داوری: 24 شهریور 1402(مصادف با شهادت امام رضا(ع))
اختتامیه: 19 بهمن 1402
جوایز آثار برگزیده
ضمن اهدا گواهی شرکت به تمامی ایده ها و آثار ارسال شده به جشنواره، به ایدهها و آثار برگزیده نهایی کشوری علاوه بر لوح تقدیر، جوایز نفیس کمک هزینه پژوهشی یا کمک هزینه تبدیل ایده به نوآوری و کارآفرینی تعلق خواهد گرفت؛
این جوایز در سه سطح به ارزش 250.000.000تومان در سطح یک، 150.000.000تومان در سطح دو و 100.000.000تومان در سطح سه می باشد.
علاوه براین آثار برتر جهت حمایت و پشتیبانی برای ایجاد بستر سرمایهگذاری و بازارسازی به شرکتها و خانههای خلاق مرتبط معرفی خواهندشد. هم چنین آثار برگزیده در حرم مطهر در معرض دید مسئولین، مجاورین و زائرین قرار خواهدگرفت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در وبگاه ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻣﻠﻲ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺧﻼﻕ ﻓﺮﻫﻨگی ﻋﺎﻟﻢ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ (ﺹ) اینجا را کلیک نمایید.
نظر شما :