دبیر انجمن روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در سومین بازدید دانش‌آموزان از دانشگاه علامه طباطبائی:

دانشجوی موفق در عصر امروز، دانشجوی نوآور و کارآفرین است، نه دانشجوی معدل ۲۰.

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۴ کد : ۲۴۳۹۸ انجمن ها
تعداد بازدید:۵۱۳
باشگاه دانش‌آموزشی شهید قائمی دانشگاه علامه‌طباطبائی چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ میزبان جمعی از دانش‌آموزان نخبه دبیرستان فرهنگ تهران بود و آقای محمدحسن آقائی، دانشجوی کارشناسی ارشد و دبیر انجمن روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در جمع دانش‌آموزان به بیان اهمیت فرصت دانشجویی و فعالیت در انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشجویی پرداختند.
دانشجوی موفق در عصر امروز، دانشجوی نوآور و کارآفرین است، نه دانشجوی معدل ۲۰.

باشگاه دانش‌آموزشی شهید قائمی دانشگاه علامه‌طباطبائی چهارشنبه 4 بهمن ماه 1402 میزبان جمعی از دانش‌آموزان نخبه دبیرستان فرهنگ تهران بود و آقای محمدحسن آقائی، دانشجوی کارشناسی ارشد و دبیر انجمن روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در جمع دانش‌آموزان به بیان اهمیت فرصت دانشجویی و فعالیت در انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشجویی پرداختند.

آقایی، دبیر انجمن روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ضمن خوشامدگویی به دانش‌آموزان گفت: دانشجو بودن یه سبک زندگی است. این شمایید که تعیین میکنید به چه سبکی زندگی کنید. همین واژه در تعریف دانشجو کافیست؛ دانش جو باشید. آیا فقط قرار است کلاسی رفته و امتحانی بدهیم و برویم؟ پس رسالت دانشجویی چه می‌شود؟

آقایی ادامه داد: وقتی شما وارد دانشگاه می‌شوید، این بستر برای شما فراهم است که در فضای خارج از کلاس، در هر حوزه‌ای که علاقه‌مند هستید فعالیت کنید. اگر علاقه‌مند به فعالیت‌های سیاسی هستید، در تشکّل‌های سیاسی فعالیت میکنید. اگر علاقه‌مندی به هنر یا کار فرهنگی دارید، کانون‌هایی چون تئاتر، موسیقی، گویندگی، فیلم و عکس، صنایع دستی گرفته تا کانون‌های قرآن و عترت، خیریه، حلال احمر تا شما در آن فعالیت کنید. حال، آن‌هایی که علاقه‌مند هستند به رشته خود، یا می‌خواهند ایجاد علاقه کنند و دنبال کار علمی هستند، به سمت انجمن‌های علمی خواهند رفت. از برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی، نشست و حلقه گفتگو تا بازدید و کار پژوهشی فراتر از کلاس را می‌توانید در انجمن علمی انجام دهید. انجمن‌های علمی مثل یک شرکت یا سازمان کوچک هستند، و به نوعی تمرین کار تیمی کردن است‌. شما تمرین کار در کنار تیم، رهبری کردن تیم، مسئولیت پذیری و از همه مهم تر، تلاش برای دانش جو بودن می‌کنید.

آقایی همچنین به بحث موفقیت دانشجویی پرداخت و گفت: موفقیت و رشد نصیب کسانی است که نمیخواهند فقط مشغول درس خواندن باشند. رشد برای کسانی است که میخواهند تاثیر گذار باشند حتی به اندازه یک قطره. به اعتقاد بنده، دانشجوی موفق در عصر امروز، دانشجوی نوآور و کارآفرین است، نه دانشجوی معدل بیست. 

وی در پایان توصیه کرد: این مهلت دانشجو بودن، فرصتی است تا بتوانیم دغدغه مورد علاقه‌ و کاری که دوست دارید در آن فعالیت کنید را پیدا کنید. انجمن‌های علمی نیز بستری هست برای رشد و پلی برای ساختن مسیر نوآورانه شما. امیدوارم از این فرصتی که در آینده نصیب شما خواهد شد نهایتا استفاده را ببرید.


نظر شما :