حضور کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبائی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۵۱۴۰ کانون ها
تعداد بازدید:۳۴
کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبائی همچون سال های گذشته در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ فروردین در مصلی بزرگ تهران برپا بود، به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی فعالیت های انجام شده و انتقال تجربه در این نمایشگاه حضور یافت.
حضور کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبائی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبائی همچون سال های گذشته در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از تاریخ 11 تا 14 فروردین در مصلی بزرگ تهران برپا بود، به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی فعالیت های انجام شده و انتقال تجربه در این نمایشگاه حضور یافت.

کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی بر طبق هدف و رسالتی که در برنامه جامع راهبردی داشت با هماهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی که امسال میزبانی بخش دانشگاهی را بر عهده داشت از روز شنبه ۱۱ فروردین ماه تا سه شنبه ۱۴ فروردین ماه در سی یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم واقع در مصلای بزرگ تهران حضور پیدا کرد و غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه در نمایشگاه امسال شامل برنامه های مختلف و متنوعی بود و برخی از اعضای کانون و دانشجویان هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم در برپایی این غرفه حضور موثر داشتند.

غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه در نمایشگاه بین المللی قرآن در سال ۱۴۰۲ با چهار برنامه اصلی برای بازدیدکنندگان دایر شد. برنامه اول مسابقه ضرب المثل های قرآنی بود که شرکت کنندگان بعد از پاسخ به چهار سوال در قرعه کشی شرکت داده می شدند و شانس خود را برای کسب هدیه ویژه معنوی از طرف کانون ( متبرکات عتبات عالیات ) امتحان می کردند. در راستای همین مسابقه پرچم متبرک حرم مطهر امام حسین علیه السلام در غرفه کانون مستقر بود و حال و هوای خاصی به بخش دانشگاهی بخشیده بود. در تمام ساعات بازدید از نمایشگاه فعالیت های کانون قرآن و عترت از تابستان سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ در قالب فیلم کوتاه از صفحه نمایشگر کامپیوتر برای مخاطبین پخش می شد و بازدیدکنندگان فعالیت های کانون را به روایت تصویر مشاهده می کردند . 

برنامه جامع راهبردی کانون که در طول یک سال گذشته ویرایش شده و بخشی از آن توسط ادوار کانون تدوین و تهیه شده بود در معرض دید عموم و جامعه دانشگاهی قرار داده شد و کانون های قرآن و عترت دانشگاه های سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی همدان و اهواز و غیره مراجعه کردند و انتقال تجربیات و مشاوره از سمت اعضای شورا صورت گرفت.

معرفی درگاه های کانون در فضای مجازی و عضویت مراجعین در آنها از دیگر برنامه های غرفه کانون در نمایشگاه بود؛ همچنین آرشیو چاپی نشریه صور در سال ۱۳۹۸ و آخرین شماره چاپ شده این نشریه در سال ۱۴۰۲ برای مطالعه در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفت. معرفی آثار و شخصیت علامه طباطبائی با همکاری انتشارات بوستان کتاب در قالب کتب منتشر شده برای مطالعه و شناخت بهتر از این شخصیت عالی رتبه به نمایش گذاشته شد . 

از دیگر فعالیت های غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه در نمایشگاه اهدای یادبودهایی در حوزه مهدویت جهت نشر نام و یاد امام زمان علیه السلام به بازدیدکنندگان و اهدای یادگاری از طرف مخاطبین به کانون بود که فضای جذابی را برای هر دو طرف ایجاد کرده بود. این غرفه پذیرای قاریان نونهال بود و برای تشویق بچه هایی که تلاوت قرآن می کردند برای ادامه این مسیر هدیه تعلق می گرفت. در ادامه پروژه ها با دو پویش "روایت آن ها" برگرفته از سوره مریم و " ستاره های زندگی " برگرفته از سوره طارق ، با هدف تدبر بیشتر و بهتر در قرآن با همکاری مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران پذیرای علاقمندان و عموم حاضرین در نمایشگاه بود.

پویش دیگری که در این غرفه اجرا شد " اگر قرآن نباشد چه می شود ؟ " به‌ این‌ شکل که از برخی از مردم حاضر در نمایشگاه مصاحبه کوتاه گرفته می شد که نظراتشان را پیرامون دنیای بدون قرآن بیان کنند که جواب های جالبی داده شد و حتما در قالب یک کلیپ منتشر خواهد شد و با همکاری دبیرخانه گفتمان قرآنی مطالب آماده شده بود که در قالب بروشور روش های انس با قرآن و علت مهجوریت قرآن و مطالب کوتاه دیگری را به مخاطب ارائه می داد. خلاصه فعالیت های کانون در سال تحصیلی گذشته و گزارش روند سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت در قالب اینفوگرافی در معرض دید عموم برای مطالعه قرار گرفت که بازخورد های قابل توجهی دریافت شد . 

مصاحبه اعضای کانون با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) پیرامون فعالیت کانون قرآن و عترت در نمایشگاه قرآن امسال انجام شد و در نهایت در غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با همکاری این مجموعه یک محفل انس با قرآن برگزار شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت.


مهمانان ویژه بخش دانشگاهی و غرفه کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی: 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه 

حجت الاسلام والمسلمین سعید کرمی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و هیئت همراه از مسئولین دانشگاه تهران 

دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران

دکتر محمدرضا جلیلی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

دکتر مهدی بادپا مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

استاد سیدمهدی سیف چهره ماندگار قرآنی و مؤلف کتب تربیت معلم قرآن کریم و کارشناس برنامه‌های قرآنی رادیو قرآن و سیمای جمهوری اسلامی ایران

دکتر محمدتقی میرزاجانی معاون آموزشی شورای عالی قرآن جمهوری اسلامی ایران، رئیس کمیته اعزام و رئیس کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

استاد حمید جلیلی رتبه اول رشته ترتیل مسابقات جشنواره ملی دانشجویان، رتبه اول رشته اذان مسابقات اوقاف کشور، رتبه اول رشته اذان و قرائت مسابقات قرآن نیروهای مسلح، رتبه اول رشته ترتیل جشنواره قرآنی مردمی فجر

جواد فروغی قهرمان المپیک ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر

دکتر محمدعلی خواجه‌پیری پیشکسوت و چهره ماندگار قرآنی

 


نظر شما :