انجمن علمی روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در مسیر جشنواره بینالمللی حرکت
انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی با برگزاری بیش از 200 رویداد و برنامه علمی در سال تحصیلی 1402-1403 یکی از فعالترین انجمنهای علمی دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور به شمار میرود. عمده فعالیتهای این انجمن، مربوط به برگزاری کارگاههای عمومی و تخصصی، نشستها و پنلهای ملی و بینالمللی، همایشها و جشنوارهها، حلقههای مطالعاتی و مسابقات علمی بوده است. علاوه بر این، برگزاری کرسیهای آزاداندیش از مهمترین فعالیتهای انجمن علمی دانشجویی روابطعمومی در این سال به شمار میرود.
سید وهاب امت محمدی، دبیر انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی، درباره نقش انجمنهای علمی دانشجویی میگوید: «انجمنهای علمی دانشجویی نیاز به اصلاح دیدگاه و تغییر روش دارند چون مهمترین بستر برای آشنایی دانشجویان با رشته خود هستند. در سال گذشته ما موفق شدیم چشماندازی روشن برای رشته روابط عمومی از طریق انجمن علمی ایجاد کنیم.»
او درباره فعالیت انجمن علمی دانشجویی روابطعمومی در این سال افزود: «ما کار خود را با برگزاری کارگاههای عمومی آغاز کردیم و سپس سراغ ورکشاپها و آموزشهای تخصصی رفتیم که در برنامه درسی دانشگاه وجود نداشته و برای ارتباط دانشجویان با بازار کار ضروری بودند. همچنین در مرحله دوم، نشستهایی با حضور مدیران برتر حوزه روابطعمومی در سطح کشوربرگزار کردیم و بازدیدهای میدانی از کسبوکارهای آنها ترتیب دادیم تا دانشجویان با فضای کار این رشته بیشتر آشنا شوند.»
امت محمدی درباره تاثیر رسانه روی فعالیتهای انجمن روابط عمومی افزود: «رسانه و تاثیرگذاری بر آن، یکی از دغدغههای ما است به همین دلیل پنلهایی با موضوعات بینالمللی و با حضور مهمانهایی از کشورهای چین، روسیه، فلسطین و لبنان نیز برگزار کردیم. در راستای تولید محتوای رسانهای انجمنها نیز، ما از نشریات دانشجویی سنتی عبور کردیم و سراغ محتوای تصویری و ویدیوئی و همپنین تولید پادکست صوتی رفتیم.»
جشنواره ملی روابط عمومی نقطه عطف انجمن
به باور دبیر انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، برگزاری نخستین جشنواره ملی روابط عمومی توسط این انجمن، نقطه عطف فعالیت آنها در سال گذشته بوده است. این جشنواره از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و شرکتهای فولاد مبارکه اصفهان، ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و تریبون، از حامیان مالی این جشنواره بودند.
امت محمدی در این باره گفت: «جشنواره ملی روابط عمومی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، شیرینترین و در عین حال سخت ترین تجربه کاری ما تا به امروز بوده است. باوجود تیم اجرایی ۲۵ نفره، این جشنواره به مدت یک هفته با بخش نمایشگاهی شامل ۳۰ غرفه از قبیل چند انتشاراتی کتاب، خبرگزاریها، بازی و سرگرمی، انجمنها واتحادیهها برگزار شد. همچنین در رویداد فناورانه این جشنواره با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی، ۴ استارتآپ در حوزه روابط عمومی فعالیت خود را آغاز کردند.»
حامیان مالی، اصلیترین دلیل برگزاری جشنوارههای دانشجویی
دبیر انجمن علمی دانشجویی روابطعمومی دانشگاه علامه طباطبایی، حضور حامیان مالی بزرگی همچون همراه اول و فولاد مبارکه اصفهان را می توان از اصلیترین دلایل موفقیت این جشنواره دانست. با این حال او بد قولی حامیان مالی دیگر را از دلایل فشار بر دانشجویان برگزارکننده رویدادهای این چنینی دانست و افزود: «حامیان مالی اصلیترین دلیل برگزاری جشنوارههای دانشجویی هستند و بدون حضور آنها برگزاری جشنوارهها در چنین سطحی غیرممکن است. با این وجود یکی از شرکتهایی که قرار بود حامی مالی ما در برگزاری این جشنواره باشد، با پرداخت نکردن تعهدات مالی خود فشار زیادی به انجمن روابط عمومی تحمیل کرد.»
به گفته امت محمدی، شرکت تولید رسانهای «الهام فیلم» که وعده حمایت از این جشنواره را داده بود، به تعهدات خود عمل نکرده است. او در این باره گفت: «عمل نکردن این شرکت به وعدههای خود علاوه بر تحمیل فشار مالی به انجمن، باعث بد نام شدن فعالیتهای دانشجویی شد. بخش اصلی تلاشهای ما در انجمن در راستای فرهنگسازی و نزدیک کردن دانشجویان به بازار کار بود که با چنین اتفاقاتی بخش قابل توجهی از این تلاشها به ثمر ننشست.»
در پایان دبیر انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی به سایر انجمنهای علمی توصیه کرد پیش از همکاری با هر حامی مالی، با توجه به محدود بودن منابع مالی دانشگاه برای برگزاری رویدادها، حتما قرارداد رسمی با این حامیان تنظیم کنند. وهاب امت محمدی ابراز امیدواری کرد که با وجود همه فشارهای مالی وارد شده به انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی، آنها بتوانند امسال هم در جشنواره ملی حرکت برنده جایزه شوند.
نظر شما :