نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مدیر و کارشناسان حوزه برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی

نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مدیر و کارشناسان حوزه برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۰ کد : ۳۷۱۹ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۱۰۷۵
ظهر امروز نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مدیر و کارشناسان حوزه برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی در دفتر معاونت برگزار گردید.
نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مدیر و کارشناسان حوزه برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

ظهر امروز (یکشنبه 28 خرداد 96) معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مدیر و کارشناسان حوزه برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی در دفتر معاونت تشکیل جلسه داد.

این نشست به منظور تعامل بهتر، ارائه سازوکار و تاثیر آن در خروجی برنامه های فرهنگی صورت گرفت. دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از نزدیک نظرات و پیشنهادات و روند کار حوزه برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی را از زبان مدیر و کارشناسان آن شنیدند.

دکتر مومنی مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی به معرفی کارهای در دست اقدام  کارشناسان این حوزه پرداختند و سپس هر کدام از واحدها به ارائه ای کوتاه از جزئیات برنامه ها در جهت تبیین موضوع و بررسی آن و راهکارهای پیشبردی در جهت بهتر شدن فعالیتها پرداختند. در ادامه این جلسه دکتر مومنی به مباحث مهمی اشاره نمودند؛ از مهمترین مباحثی که در این جلسه مطرح نمودند:

1- مکاتبه با روسای دانشکده ها به عنوان سفیران فرهنگی در دانشکده ها به منظور استعانت و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل دانشکده ها و اساتید در جهت پیشبرد فعالیت های فرهنگی به منظور ارتباط عملی دانشکده ها با معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین آسیب شناسی برنامه ها فرهنگی

2- اعمال مبتنی بر فکر با دانش های متکثر و در رشته های مختلف در جهت برنامه ریزی برای فعالیتهای دانشجویان در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و در نظر گرفتن سلایق مختلف

3- بررسی چشم انداز مرکز آموزش که در آینده به سمت مخاطب عام پیشرفت داشته باشد و در حال طی کردن مراحل تسهیل و فرآیندسازی هست و در آینده نزدیک شاهد افزایش چشمگیر فعالیتهای فرهنگی در مرکز آموزش باید باشیم و اینکه فعالیتهای این واحد باید با فعالیتهای معاونت فرهنگی سنخیت داشته باشد. بنابراین نیازمند تعامل با سایر واحدها خصوصا انجمن های علمی و خانه های دانشجو می باشد تا فعالیتهای این واحد در تابستان نیز تداوم پیدا کند.

4- ارائه برنامه ریزی برای واحد ارتباط با خانواده که در سال تحصیلی جدید شاهد برپایی جشنواره ای متمرکز با همراهی خانواده های دانشجویان باشیم. و باید از سرمایه های اجتماعی و معنوی عظیمی که در اختیار دانشگاه قرار دارد به خوبی استفاده کرد و از سوی دیگر خانواده ها محیط زیست فرزندان خود را ببینند و از نزدیک با آن آشنا شوند.

5- تعامل با پژوهشکده ها به منظور هویت بخشی به فعالیتها توسط واحد پایش فرهنگی از نقاط قوت دیگر است و در این زمینه نتیجه و تجربه خوبی به دست آمده است و باید آن را گسترش داد. هر چند زمان زیادی لازم است و این از اقتضائات تحقیقات و پژوهش های طولی می باشد اما نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

6- در خصوص واحد مستندسازی و فضای مجازی شاهد افزایش پوشش فعالیتها هستیم به طوری که حجم فعالیتها در سه ماهه نخست سال 96 تقریبا معادل با کل فعالیتهای شش ماهه  دوم سال 95 است و این از نقاط قوت کار فرهنگی است.

 


نظر شما :