گروه جهادی پرواز خاکی ۸

پرواز خاکی ۸ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ️برگزار شد

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۳۱۹ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها تشکل ها
تعداد بازدید:۸۳۷
اردو جهادی پرواز خاکی ۸ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ️تابستان۹۶ در روستای لوداب استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
پرواز خاکی ۸ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ️برگزار شد

 اردو جهادی پرواز خاکی ۸ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تابستان۹۶ در  روستای لوداب استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) : « مَنْ قَضَى لِأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَهً کَانَ کَمَنْ عَبَدَ اللَّهَ دَهْراً ؛ کسى به دیگرى خدمت کند ، مثل کسى است که عمرى خدا را بندگى نماید.

اردوی جهادی پرواز خاکی8 با نام شهید  جهادگر محسن حججی طبق سنت هر ساله با حضور جمعی از برادران و خواهران دانشجوی دانشگاه در چند روستا از دهستان چین استان  کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. جهادگران در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی و... خدمات مناسبی را به این منطقه مستضعف‌نشین ارائه دادند.  

دربخش  عمرانی ساخت خانه‌ای شروع شد که ان شالله سایبانی مطمئن شود بالای سر  4 یتیمی که پدر پیر خود را از دست دادند و مادری بیمار و برادری معلول در خانه‌ دارند. آب‌رسانی به مدرسه و خانه‌عالم روستای ظفرآباد بخش دیگری از محرومیت‌زدایی فیزیکی پرواز خاکی8 بود.

حضور  تیم پزشکی( پزشک، پرستار، ماما) در روستاهای دور افتاده‌ای که از دسترسی به این خدمات محروم بودند نیز یکی دیگر از خدمات جهادگران در این دوره بوده است.

 مطابق معمول، بخش‌های آموزشی که برای  کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده، طراوت خاصی به جهادگران بخشیده و شور و نشاط عجیبی در مردم روستا ایجاد کرده است. با کمک خیرین کتاب، کتابخانه کوچکی برپا شد تا بتوان گوشه‌ای هر چند ناچیز از کمبودهای امکاناتی آن منطقه جبران شود.

در این ده روز سعی شد به بهانه‌های مختلف برپایی اعیاد، مراسمات روح بخش دعای کمیل و دعای عرفه، دیدار خانواده‌های شهدا با مردم روستا دور هم جمع شویم اما افسوس که چه زود دیر می‌شود...

اما جهادگران در این چند صباح هدف بسیار والایی را دنبال می‌کردند و آن هم اینکه بگویم،  می‌شود و می‌توانیم با همین دست‌های خالی، اما قلبی پر از محبت و جسمی سرشار از نیرو و انگیزه، همت کنیم و بخش قابل توجهی از مشکلات را خودمان حل کنیم و راه پیشرفت را هموارتر...


نظر شما :