اولین مجمع انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد

اولین مجمع انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۵۰۲ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۸۲۳
اولین نشست مجمع انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از استادان و دانشجویان فعال انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ۲۴ بهمن‌ماه جاری در محل سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار گردید.
اولین مجمع انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد

اولین نشست مجمع انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از استادان و دانشجویان فعال انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ۲۴ بهمن‌ماه جاری در محل سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار گردید.

در این نشست دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن ابراز خوشنودی از حضور در جمع دانشجویان فعال انجمن های علمی به اقدامات انجام شده در دوره مسئولیتش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: زمانی که مسئولیت دانشگاه را پذیرفتم، برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت دانشگاه ارائه دادم. در آن مقطع، در دانشگاه علامه ۶ دانشکده ایجاد شده‌بود که  اعضا هیئت علمی مکان مستقل و سیستم آموزشی خاصی وجود نداشتند و حتی برخی دانشکده‌های فعال نیز شرایط مناسبی نداشتند. او با اشاره به اهمیت کالبد در دانشگاه اضافه کرد: دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه علوم انسانی است، اما در آن زمان کتابخانه مرکزی در شان این دانشگاه، فضای خوابگاهی مناسب و حتی معاونت فرهنگی وجود خارجی نداشت و همه‌ چیز پراکنده بود.

رئیس دانشگاه با اشاره به مشکلات دانشجویان در آن مقطع تصریح کرد: به لحاظ استانداردهای پژوهشی جز ضعیف‌ترین دانشگاه‌های کشور در رده‌بندی داخلی معرفی می‌شدیم و همینطور در نسبت اعضا هیئت علمی به دانشجویان وضعیت مناسبی را نداشتیم. دکتر سلیمی تصریح کرد: تلاش کردیم تا در فضای آرامش دانشگاه را بسازیم، چرا که معتقدیم در فضای متشنج سازندگی ممکن نیست. او خطاب به دانشجویان حاضر گفت: دانشگاه شما در مدت کوتاه و با عزم و اراده مجموعه دانشگاه توانسته است موفقیت‌هایی بدست بیاورد.

نسبت استاد به دانشجو بهبود پیدا کرده است و قراردادهای پژوهشی افزایش چشم‌گیری داشته است

دکتر سلیمی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور است اظهار داشت: جای افتخار است که دانشگاه شما در بین دانشگاه‌های بزرگ کشور حضور پیدا می‌کند و یکی از اعضای تاثیر گذار این جمع است. او اضافه کرد: امروز نسبت استاد به دانشجو بهبود پیدا کرده است و قراردادهای پژوهشی افزایش چشم‌گیری داشته است. از لحاظ فضای آموزشی به حد استاندارد نزدیک شده‌ایم و خوشحالیم که با احداث این فضاها و دانشکده‌ها محیطی برای فعالیت بیشتر شما وجود دارد.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در حوزه همکاری های غلمی بین المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه علامه طباطبائی یکی از دانشگاه‌های برتر در حوزه همکاری‌های بین‌الملل است. در سال آینده در ۴ رشته به دانشجویان شاغل به تحصیل در راستای این همکاری های مشترک علمی، مدرک مشترک با دانشگاه‌های خارجی خواهیم داد. او همچنین جذب اعضای هیات علمی جدید را یادآور شد و اضافه کرد: تلاش شد تا با جذب اعضای هیات علمی جدید در این زمینه نیز ساماندهی خوبی صورت پذیرد. در این مدت ۱۷۰ عضو هیئت علمی از طریق فراخوان وارد دانشگاه شدند که اکثریت قریب به اتفاقشان باعث افتخار دانشگاه هستند.

افتخار می‌کنم که در دانشگاهی هستم که دانشجویانی آن شجاع و دنبال تحول هستند

رئیس دانشگاه با بیان این این نکته که در حوزه امکانات خوابگاه‌های دانشجویان هنوز به حد ایده آل نرسیده‌ایم بیان داشت: از همه این‌ها مهم‌تر، وجود شما دانشجویان است که باعث افتخارمان است حتی دانشجوی عزیزی که با شجاعت بنده را نقد می‌کند. افتخار می‌کنم که در دانشگاهی هستم که دانشجویانی در آن تحصیل می‌کنند که شجاع هستند، دنبال تحول می‌باشند و مسئول را جدی نقد می‌کنند. دانشجویانی که نسبت به دانشگاه و جامعه خود حساس هستند برای ما ارزشمند هستند. این دانشجویان و دانشجویان فعال در انجمن های علمی سرمایه‌های دانشگاه هستند.

انجمن علمی راه حل مشکلات و بنیاد مدنی تشکیلات علمی 

دکتر سلیمی در ادامه سحنانش با اشاره به آموزش‌های مهارتی که در دانشگاه علامه طباطبائی برای افزایش توان اجرایی دانشجویان تدارک شده است تاکید کرد: معتقدم انجمن های علمی راه حل مشکلات و بنیاد مدنی تشکیلات علمی است. او برگزاری کرسی های نظریه پردازی را از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته دانشگاه علامه‌طباطبائی رتبه اول حوزه نظریه‌پردازی را کسب کرده است و همین نشان از  شکوفایی اندیشه است که در دانشگاه علامه طباطبائی به وجود آمده است.  در بخش دیگر برنامه ریاست دانشگاه در کنار معاون و مدیران حوزه فرهنگی دانشگاه به سوالات دانشجویان پاسخ دادند. در ادامه از افتخار آفرینان دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره ملی حرکت تقدیر به عمل آمد و در پایان این مراسم انتخابات شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه


نظر شما :