کمیته کمیته حمایت و نظارت بر فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی تشکیل شد

کمیته کمیته حمایت و نظارت بر فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی تشکیل شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۸۴۷ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۱۱۲۶
با حضور اعضای کمیته کمیته حمایت و نظارت بر فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی صبح امروز (سه شنبه 21 فروردین 1397) در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی جلسه سیاستگزاری و بررسی آیین نامه و تصمیم گیری در خصوص برخی از فعالیتهای پیش رو برگزار شد.
کمیته کمیته حمایت و نظارت بر فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی تشکیل شد

با حضور اعضای کمیته کمیته حمایت و نظارت بر فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی صبح امروز (سه شنبه 21 فروردین 1397) در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی جلسه سیاستگزاری و بررسی آیین نامه و تصمیم گیری در خصوص برخی از فعالیتهای پیش رو برگزار شد.

در این نشست دکتر علومی یزدی معاون پژوهشی دانشگاه بیان داشت: در خصوص نیازهای پژوهشی و همکاری و تعامل و ایجاد ارتباط بین دانشگاه با دانشجویان فعال ابراز استقبال می کنم، کما اینکه نشست های تخصصی و همایش های فاخر را همین دانشجویان هستند که برگزار می کنند و این برای ما نقطه عطف است که آنها مبدع و مبتکر هستند. دانشجویان اگر از ظرفیت های ابتکاری خود استفاده کنند بسیار بهتر می شود. با توجه به اینکه مشکلات روز و اجتماع را آگاهی دارند می توانند در این زمینه نسخه خوبی را بپیچند و جایگاه خردورزی دانشگاه را پررنگ تر کنند. وی گفت: مرکز رشد فناورانه در قالب هسته فناوری در دانشگاه شکل گرفته است و این مهم می تواند در آینده نزدیک تبدیل به بنگاه های کسب و کار شود و اگر مجموع نیروها با هم همکاری کنند و در چرخه کارآفرینی وارد شوند تا حدودی به کسب و کار رونق می دهند و در این زمینه انجمن های علمی دانشجویی می توانند پیشتاز کارهای نو در دانشگاه باشند.

در ادامه دکتر ایران زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه افزود: در حال حاضر وظیفه انجمن های علمی دانشجویی بیشتر حول محول برگزاری کارگاه های آموزشی می چرخد و اگر بتوانند در حلقه های علمی، انجام کارهای پژوهشی به اساتید گروه کمک کنند و ضعف های طرح درسی را مطرح و چرخه آموزشی را تکمیل کنند می توان گفت که به اهداف انجمن های علمی دانشجویی نزدیکتر شده اند. دانشجویان ما می توانند در زمینه های مختلف اعم از توانمندسازی بنیه علمی دانشجویان، خلاق کردن دانشجویان، تربیت دانشجوی متخصص، کارآفرینی و ... فعالیت داشته باشند. تشکیل خانه های آزاداندیشی در دانشگاه نیز نمونه دیگر از محل فعالیت دانشجویان و اعضای انجمن های علمی دانشجویی است. از طرف دیگر فعال شدن و ناظر بودن اساتید مشاور انجمن های علمی در قالب کمیته ناظر بر فعالیتها می تواند به بهتر شدن فعالیتهای علمی دانشجویان کمک کند.


نظر شما :