نشست دبیران و استادان مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت و حسابداریاستادان

نشست دبیران و استادان مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت و حسابداری

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۸۷۰ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۱۲۲۶
صبح دوشنبه 27 فروردین ۹۷ نشست دبیران و استادان مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت و حسابداری با حضور هیئت رئیسه دانشکده، مسئولین معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، اساتید مشاور و دبیران انجمن های علمی دانشجویی در سالن جلسات این دانشکده برگزار شد.
نشست دبیران و استادان مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت و حسابداری

صبح دوشنبه 27 فروردین ۹۷ نشست دبیران و استادان مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت و حسابداری با حضور هیئت رئیسه دانشکده، مسئولین معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، استادان مشاور و دبیران انجمن های علمی دانشجویی در سالن جلسات این دانشکده برگزار شد.

نشست دبیران و استادان مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت و حسابداری به پیشنهاد دکتر ایران زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و به منظور تعامل و همفکری و ارائه راهکار در جهت پیشبرد اهداف انجمن های علمی دانشجویی و رفع مشکلات و نواقص موجود تشکیل جلسه داد.


دکتر لعیا الفت رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری ضمن عرض خوش آمد به حضار در خصوص همکاری با انجمن های علمی دانشجویی گفت: در دوران بنده با انجمن های علمی دانشجویی بیشترین تعامل و همکاری را داشته ایم و حت یدر مواردی که فضای کافی در اختیار نداشته ایم سعی کرده ایم در حد مقدور تسهیل کننده فعالیتهای دانشجویان باشیم. در گروه های آموزشی حتی مدیران گروه ها در ساعاتی از روز اتاق گروه را در اختیار انجمن ها قرار می دهند تا فعالیتهای خود را در آن انجام دهند. حتی در مواردی برنامه هایی را اجازه فعالیت داده ایم که به دلیل اقتضائاتی که دارند بصورت لحظه ای تصمیم گیری شده اند و سعی در مخالفت با برگزاری آنها نکرده ایم.

سپس آقای رحمت خواه کارشناس انجمن های علمی دانشجویی به ارائه گزارشی از فعالیتها و روند کارها و مشکلات پیش روی انجمن های علمی پرداختند، مهمترین مواردی که ایشان خاطرنشان ساختند در خصوص در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی برای انجام فعالیت، هم پوشانی فعالیت ها و هماهنگی در اجرای برنامه ها در دانشکده بود، وی خاطر نشان ساخت که 12 انجمن علمی در این دانشکده فعال می باشند که 50 درصد این فعالیتها مرتبط با انجمن علمی دانشجویی مدیریت بازرگانی است و در سال گذشته رشد فعالیت خوبی داشته و رتبه های بعدی مربوط به انجمن علمی دانشجویی مدیریت جهانگردی و مدیریت دولتی است. در این انشکده برگزاری همایش و مسابقه رونق خاصی دارد و شاید از اقتضائات این برنامه هاست که نیاز به فضای فیزیکی بیشتری دارد. سپس اساتید مشاور و دبیران انجمن های علمی دانشجویی از رشته های مختلف دانشکده  مدیریت و حسابداری به معرفی خود و  ارائه و طرح مشکلات و پیشنهادها و چالش های انجمن علمی خود پرداختند. مهمترین مواردی که در این جلسه به آن اشاره شد عبارتند از:

- حفظ سوابق و دستاوردهای گذشته انجمن های علمی دانشجویی و انتقال آن به آینده‌گان

- همکاری و تعامل گروه های آموزشی با انجمن های علمی دانشجویی

- با توجه به تعداد دانشجوی بالایی که این دانشکده دارد در نتیجه فضای فیزیکی کمتری برای اجرای برنامه در اختیار دارد

- آموزش سامانه جدید برای استادان مشاور و دبیران انجمن های علمی دانشجویی

- افت و خیز فعالیت انجمن های علمی در دانشکده که با تغییر اعضا شورای مرکزی این مهم تحت تاثیر قرار می گیرد

- پیشنهاد انجام کار مشترک انجمن های علمی دانشجویی درون دانشکده با یکدیگر به دلیل قرابت و نزدیکی رشته ها با هم

- انجام  پروژه تحقیقاتی پیرامون آسیب شناسی و ارائه راه کار به منظور باز مهندسی سیستم فعالیت انجمن های علمی دانشجویی

- معرفی انجمن های علمی دانشجویی برای دانشجویان نو ورودی از سوی معاونت فرهنگی

در ادامه این نشست دکتر نعمت اله ایران زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیان داشت: به منظور آگاهی از وضعیت انجمن های علمی دانشجویی، معرفی و حرکت به سمت بهتر شدن برای پیشبرد فعالیتها ناگزیریم اساسنامه و آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی را مورد نظر بگیریم که در آن شرح وظایف و کارکردهای را بیان کرده است. بنده دو نکته عرض می کنم و آن اینکه تایید کننده و مرجع علمی فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی اساتید مشاور شما هستند که به عنوان همیاران فرهنگی هستند و همچنین نماینده رئیس دانشگاه است. نکته دیگر اینکه فعالیتهای انجمن های علمی طبق اساسنامه اگر فعالیتی تایید شده باشد آن برنامه قابلیت اجرا شدن را دارد اما اگر در سطح دانشگاه باشد باید به تایید معاونت فرهنگی دانشگاه برسد و اگر فراتر از دانشگاه باشد برای اجرایی شدن باید در کمیته نظارت بر انجمن های علمی دانشجویی به تایید برسد. 

وی افزود: در ماده 7 آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی اگر مقداری دانشجویان را هدایت کنیم موارد زیادی برای فعالیت وجود دارد. فعالیتهای پژوهشی، نوآوری و خلاقیت، کرسی های آزاداندیشی، کارآفرینی، ارتباطات و همکاری های علمی، خانه های آزاداندیشی و .... که همه این موارد از رویکردهای دانشگاه ست.

 


نظر شما :