اختتامیه هشتمین جشنواره حرکت (درون‌دانشگاهی) دانشگاه علامه طباطبائی

اختتامیه هشتمین جشنواره حرکت (درون‌دانشگاهی) دانشگاه علامه طباطبائی

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۷۸۹ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۱۰۴۳
مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره دانشگاهی حرکت با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکترنعمت الله ایران زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر امیدبخش مدیر فرهنگی دانشگاه، دکتر هدی غفاری مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی، رؤسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و جمعی از مدیران و دانشجویان فعال انجمن های علمی دانشجویی دوشنبه ۲۶ آذر 1397 در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
اختتامیه هشتمین جشنواره حرکت (درون‌دانشگاهی) دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره دانشگاهی حرکت با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکترنعمت الله ایران زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر امیدبخش مدیر فرهنگی دانشگاه، دکتر هدی غفاری مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی، رؤسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و جمعی از مدیران و دانشجویان فعال انجمن های علمی دانشجویی دوشنبه ۲۶ آذر 1397 در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

در این برنامه دکتر سلیمی دو نکته اساسی را مطرح کردند؛ اول رغبت دانشجویان به نوع خاصی از فعالیت های سیاسی کم شده است. این آمار در سطح وزارت علوم گرفته شده است؛ اما به این معنی نیست که دانشجویان به سیاست یا مباحث مهم اجتماع توجهی ندارند. به این معنی است که گونه خاصی از فعالیت های متعارف سیاسی، فعالیت های هیجانن که ممکن است درنهایت چیزی برای دانشجو نداشته باشد. آمار نشان می دهد که بالای هفتاد درصد از دانشجویان اعلام کرده اند علاقه ایی به این گونه فعالیت ها ندارند ولی به این معنی نیست که علاقه به تاثیرگذاری اجتماعی ندارند. ما در محیط اجتماعی جدیدی زندگی می کنیم و گونه ی دیگری از فعالیت اجتماعی دانشجویان شکل گرفته است و جایگزین فعالیت های اجتماعی سنتی شده است. دوم اینکه انجمن های علمی و کانون های فرهنگی بستر جدیدی برای این گونه کنش های اجتماعی هستند. انجمن علمی دانشجویی را نباید بدل به یک گروه سیاسی کنیم. دانشجویان سیاسی بسیار ارجمند و مورد توجه هستند و تا جایی که بتوانیم از نقدها و فعالیت هایشان استقبال می کنیم. هر نهادی کار خودش را انجام بدهد. این گونه نهادها مختلف هستند. نقدی که از درون گروه سیاسی برمی خیزد با نقدی که از درون انجمن علمی برمی خیزد، متفاوت است.

همچنین دکتر ایران زاده در این مراسم گفت: انجمن های علمی-دانشجویی حلقه واسط بین دانشجویان، استادان، بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه ها هستند. چیستی انجمن های علمی را این گونه می توان تعریف کرد؛ نقد راستین برنامه های درسی، کاربردی سازی دانش ها در رشته ها و گرایش های تحصیلی، توجه به انتظارات دانشجویان در زمینه شغلی، مهارت افزایی، ارتباط با صنعت و کار، توانمند سازی هریک متناسب با هر یک از رشته ها، ورزیدگی در کارهای جمعی، مشارکت در اجرای برنامه های علمی-دانشگاهی از جمله هم اندیشی های ضروری و سودمند و نگارش مقالات تخصصی و کاربردی در رشته های تخصصی انجمن هایی که فعالیت می کنند.

در بخش دیگری از برنامه دکتر امیدبخش بیان داشت: به همت انجمن ها سبب شد که مقام خوبی را در جشنواره کسب کنیم. جشنواره ملی حرکت از چهارم تا هفتم آذر ماه 1397 در اصفهان برگزار شد.

انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی رتبه سوم در بخش انجمن برتر را کسب کرد. 

انجمن علمی-دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی علامه طباطبائی رتبه سوم در بخش مسابقه را کسب کرد. 

انجمن علمی-دانشجویی زبان‌شناسی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی رتبه سوم در بخش نشریه را کسب کرد. 

انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در بخش فعالیت خلاقانه شایسته شناخته شد. 

درمعاونت فرهنگی چهار کانال اصلی برای فعالیت وجود دارد: انجمن های علمی دانشجویی، نشریات دانشجویی، تشکلهای سیاسی، کانون فرهنگی و هنری. در انجمن های علمی دانشجویی دانشجویان روحیه تیمی بالایی دارند و رهبری را به خوبی در فعالیت هایشان انجام می دهند.

در پایان این مراسم  از انجمن‌های برتر علمی-دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی قدردانی به عمل آمد.

 

 


نظر شما :