سخنرانی دکتر شالچی و حجت الاسلام والمسلمین خلعتبری به مناسبت ایام الله دهه فجر

سخنرانی دکتر شالچی و حجت الاسلام والمسلمین خلعتبری به مناسبت ایام الله دهه فجر

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۱۵۱ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۷۱۷
درآستانه برگزاری شکوهمندانه یوم الله 22 بهمن دکتر وحید شالچی سرپرست معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و حجت الاسلام و المسلمین حسام الدین خلعتبری از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی به ایراد سخنرانی پرداختند.
سخنرانی دکتر شالچی و حجت الاسلام والمسلمین خلعتبری به مناسبت ایام الله دهه فجر

درآستانه برگزاری شکوهمندانه یوم الله 22 بهمن دکتر وحید شالچی سرپرست معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و حجت الاسلام و المسلمین حسام الدین خلعتبری از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر شالچی سرپرست معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی بعد از نماز عصر طی سخنانی به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به ویژه درحوزه زنان و خانواده و حوزه نشر کتاب اشاره نمودند . ایشان تعداد دانش آموختگان دانشگاهی زن از %6 درصد قبل از انقلاب اسلامی به %44 رشد قابل توجهی دانستند و یادآور شدند انقلاب اسلامی نگاه ارزشی و اخلاق مدار به فعالیت زنان جامعه بخشید و تصریح کرد شمارگان سالانه چاپ کتاب پس از نقلاب اسلامی 136 برابر شده است قابل ذکر است قبل از انقلاب اسلامی اصلا نمایشگاه کتاب نداشتیم .

  همچنین همزمان با ایام شهادت ام ابیها صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام مبارک دهه فجر مراسم سخنرانی بعد از نماز عصر در مسجد امام عی (ع) برگزار گردید . حجت الاسلام و المسلمین خلعتبری از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی با اشاه به حدیث معروف ثقلین (انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی) و استناد به وصیت سیاسی-الهی امام راحل (ره) انقالب اسلامی را برگرفته از این ودیعه الهی و تعالیم فاطمی دانستند و تصریح کردند امام راحل (ره) جاودانه ترین پیام را خطاب به نسل حاضر و نسل های آینده درباره مسائل سیاسی و اجتماعی و جامعه انسانی بیان نمودند و در فرازهایی از این وصیت نامه، وحدت کلمه، پایداری انقلابی در عرصه های گوناگون را لازم دانستند .

 

 


نظر شما :