نشست تخصصی شورای سیاستگذاری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

نشست تخصصی شورای سیاستگذاری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۳۷۳ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها انجمن ها
تعداد بازدید:۴۶۱
نشست تخصصی شورای سیاستگذاری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با حضور دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مهندس عسکری و دکتر پارساپور مدیران فرهنگی و سیاستگذاری وزارت عتف و جمعی از معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد
نشست تخصصی شورای سیاستگذاری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

نشست تخصصی شورای سیاستگذاری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با حضور دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مهندس عسکری و دکتر پارساپور مدیران فرهنگی و سیاستگذاری وزارت عتف و جمعی از معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

در این نشست دکتر غفاری گفت: بزرگترین سرمایه ای که در اختیار داریم همین ارتباط هایی است که خوشبختانه در بین مجمع ها وجود دارد و کمک حال یکدیگر هستند و به نوعی در هر نشستی و در هر جلسه ای به صورت محسوس اقبال و همکاری دوستان بوده است، به ویژه با بخشی که در مناطق مختلف همیاری و همکاری دارند. وی افزود: به رغم همه مشکلات و سختی ها از مجموعه معاونت فرهنگی این انتظار می رود که اقدام و فعالیت و کار بیشتری را داشته باشند، هر چند که می دانیم همه این تلاش را دارند. ما آیین نامه هایی داریم که باید طبق گفته ی دوستان بازبینی و تجدیدنظری در آنها صورت بگیرد اما برای این که این کار انجام شود ما نیاز به پشتیبانی تحلیلی داریم. ما می دانیم که این آیین نامه ها کاستی هایی دارند و برای این که این ها را رفع کنیم باید یک گزارش تحلیلی نسبت به تنگناها و کاستی هایی که این آیین نامه ایجاد میکند، داشته باشیم.

وی در ادامه گفت؛ ما باید ببینیم چگونه میتوانیم برنامه های ارائه شده در این نشست را، به سایر دانشگاه ها ارائه دهیم و یا خود دانشگاه به گونه ای باشد که دیگران نیز به این برنامه ها دسترسی داشته باشند.

دکتر پارساپور ضمن ابراز امیدواری برای سال آینده  که برنامه های موثرتری برای جلسات مناطق داشته باشند، گفت: تصورم این است که ما علاوه بر برنامه هایی که در دانشگاه ها اجرا می شود بهتر است در این جلسات مشکلات کلی مطرح شود تا پیرامون آن  همفکری و هم اندیشی صورت گیرد. می توانیم برای هر منطقه ای یک برنامه  ثابت سالیانه داشته باشیم، یعنی یک شعار ثابتی برای هر منطقه برای طول یک سال متناسب با نیازهای منطقه داشته باشیم. برای مثال در بعضی مناطق بحث قومیت ها الویت دارد، بعضی از مناطق محیط زیست و بعضی مناطق هم بحث مذهب.

همچنین در این نشست تخصصی مهندس عسکری گفت: دو اتفاق افتاده که ما این اتفاق ها را به فال نیک می گیریم، یکی حضور آقای دکتر عاملی(دبیر شورای عالی فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) یک جلسه خدمت ایشان بودیم، درمورد ضرورت این که آیین نامه ها باید اصلاح شود، خدمتشان تاکید کردیم و ایشان نیز با روی باز پذیرفتند. جلساتی نیز هماهنگ کردیم با مجموعه ی معاونت فرهنگی سیاسی نمایندگی مقام معظم رهبری.

در خاتمه این جلسه با اهداء حکم دکتر وحید شالچی به عنوان دبیر معاونان فرهنگی و اجتماعی منطقه یک کشور مصوب شد. دکتر ایران زاده معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی نیز ضمن تشکر از دبیران و آرزوی توفیق به ایشان و تشکر از معاون وزیر و مدیرانش  برای دکتر شالچی آرزوی سرفرازی و موفقیت کرد.


نظر شما :