اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن با تقدیر از ۱۷ دانشگاه‌ و نهاد برگزار شد

۰۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۹۸۳ اخبار فرهنگی اطلاعیه ها کانون ها
تعداد بازدید:۳۱۹
مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم چهارم خرداد 1398، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران نمایشگاه و فعالان قرآنی برگزار شد، از دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی که در برگزاری نمایشگاه همکاری داشته‌اند و نیز غرفه‌ها و طرح‌های برگزیده تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن با تقدیر از ۱۷ دانشگاه‌ و نهاد برگزار شد

مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم چهارم خرداد 1398، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران نمایشگاه و فعالان قرآنی برگزار شد، از دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی که در برگزاری نمایشگاه همکاری داشته‌اند و نیز غرفه‌ها و طرح‌های برگزیده تجلیل و قدردانی به عمل آمد. 

دکتر علی محمدی معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام ستاد بخش دانشگاهی نمایشگاه بیست و هفتم قرآن در این آیین گفت: ارائه پایان‌نامه، کتاب، نرم‌افزار، هنر‌های نمایشی و تجسمی مهمترین فعالیت‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن در این دوره بود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ اثر فاخر از سوی دانشگاه‌ها برای حضور در نمایشگاه ارسال شد. در این مدت برپایی نمایشگاه قرآن، بخش دانشگاهی، هر شب میزبان حضور شخصیت‌های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی بود و در راس آن‌ها حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دانشگاهی بود.  دانشگاه قرآن و حدیث با رونمایی از کتاب‌های ارزشمند رشته‌های علوم قرآن و حدیث فعالیت ارزنده‌ای داشت. غرفه جهاد دانشگاهی با تعدد برنامه‌های در حوزه‌های روز جامعه از جمله کسب و کار و ارائه مشاوره‌های دینی و قرآنی عملکرد خوبی داشت. دانشگاه هنر کار جالبی را ارائه کرده بود و با یک طرح مفهومی، سعی کرد مفاهیم قرآنی را با کمک آیه‌ای از سوره مبارکه نور ارائه کند. دانشگاه علامه ایده جذاب و خوبی را دنبال کرد. دانشگاه فرهنگیان هم اقدام به ارائه آثار قرآنی و کاربردی و رونمایی از طرح‌های قرآنی خود کرد. دانشگاه علم و صنعت با یک طرح خوب در نمایشگاه حضور داشت، همچنین وزارت بهداشت در کنار فعالیت‌های قرآنی، کار پایش سلامت را به صورت گروهی انجام داد و مشاوره‌های پزشکی و سلامت به مخاطبان ارائه کرد. دانشگاه آزاد هم با اجرای برنامه‌های نمایشی فعالیت خوبی داشت.

یادآور می‌شود، در حاشیه آیین پایانی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، از تیم‌های برگزیده مسابقات دانشجویی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن با اعطای جوایزی تقدیر شد.

دانشگاه علامه طباطبائی در بخش فضای مجازی رتبه اول را کسب کرد و همچنین غرفه دانشگاه علامه در بخش دانشگاهی نیز با اهدای لوح و تندیس مورد قدردانی قرار گرفت.


نظر شما :